Ramalan

Southampton 1-2 Crystal Palace

Nota Utama

  • Southampton boleh dimaafkan kerana mengalami kekalahan 4-1 kepada juara bertahan Manchester City, dengan kesengsaraan The Saints diserlahkan oleh Erling Gol Haaland untuk menjaringkan gol ke-30 kempennya.
  • Crystal Palace memperoleh tiga mata yang sangat diperlukan untuk naik ke tangga ke-12, selepas membelasah Leeds 5-1 di Elland Road

Panduan Borang

Southampton – LLDLD

Istana Kristal – WWLLL

Fakta Padanan

  • Southampton bukan sahaja tercorot dalam liga tetapi juga tercorot apabila membabitkan prestasi di tempat sendiri, hanya menang dua perlawanan, tewas sembilan dan seri empat daripada 15 perlawanan di tempat sendiri musim ini.
  • Crystal Palace mendapati sukar untuk menjaringkan gol pada musim ini tetapi membelasah Leeds 5-1 adalah keputusan terbesar hujung minggu lalu.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

James Ward-Prowse

Encik Southampton, begitu juga dengan panggilannya, kekal sebagai sumber terbaik The Saints untuk menjaringkan gol, terutamanya daripada bola mati. Dia boleh mencipta sihir daripada ketiadaan dan tidak mengejutkan dia adalah penjaring terbanyak mereka musim ini, dengan tujuh gol untuk namanya.

Odsonne Édouard

Walaupun dia masih belum menjaringkan gol seperti yang dia harapkan musim ini, dia sangat mengagumkan sejak kebelakangan ini dan golnya menentang Leeds akan memberikannya keyakinan yang amat diperlukan yang kurang.

Dia akan menganggap perlawanan ini sebagai peluang untuk menambah tiga golnya musim ini.

Share.
Leave A Reply