Ramalan

Nottingham 0-2 Manchester United

Nota Utama

  • Nottingham Forest kekal berakar pada zon penyingkiran selepas tewas 2-0 kepada Aston Villa kali terakhir. Perlawanan menentang pasukan Manchester United yang mengejar empat teratas bukanlah apa yang mereka perlukan pada masa ini dalam usaha mereka untuk mendapatkan mata.
  • Manchester United meraih kemenangan mudah 2-0 ke atas Everton untuk kekal di tempat keempat dan mengekalkan kuasa mereka untuk menduduki tempat empat teratas. Bagaimanapun, tiada ruang untuk tergelincir, dengan Spurs mengekori rapat di tempat ke-5 dan hanya kurang tiga mata.

Panduan Borang

Hutan Nottingham – LLDLL

Manchester United – WWLDL

Fakta Padanan

  • Nottingham Forest hanya memenangi tiga perlawanan pada 2023 dan kemenangan terakhir mereka datang pada Februari menentang Leeds. Sejak itu, mereka tanpa kemenangan dalam sembilan perlawanan liga dan itu merupakan antara larian terpanjang tanpa kemenangan, seperti pada masa penulisan.
  • Anehnya, daripada semua pasukan di bahagian atas, Manchester United (44) hanya menjaringkan lebih banyak gol berbanding Aston Villa (41) dan Fulham (39), bermakna mereka agak bergelut untuk menjaringkan gol, berbanding pasukan teratas yang lain.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Brennan Johnson

Pemain Wales itu adalah penjaring terbanyak Nottingham musim ini dengan lapan gol secara keseluruhan dan juga nama paling prolifik mereka pada 2023 dengan empat gol. Dalam kempen yang menyedihkan bagi Forest, sebarang harapan untuk menimbulkan kekecewaan besar terletak pada pemain berusia 21 tahun itu.

Anthony Martial

Dengan Marcus Rashford diragui untuk bermain dalam perlawanan ini dan terpaksa diketepikan sedikit masa, Martial mungkin akan diberikan permulaan yang jarang berlaku dan akan bersemangat untuk memanfaatkannya sepenuhnya.

Pemain Perancis itu menjaringkan gol menentang Everton dan akan mempunyai keyakinan yang tinggi pada masa ini.

Share.
Leave A Reply