Ramalan

Manchester City 3-1 Leicester City

Nota Utama

  • Jack Grealish dan Erling Haaland mencuri tumpuan untuk Manchester City dalam kemenangan 4-1 ke atas Southampton pada hujung minggu tetapi yang terakhir menjadi tajuk utama untuk tendangan atas kepala dan gol liga ke-30 kempennya.
  • Leicester City mengalami satu lagi kekalahan dalam kekalahan 1-0 kepada Bournemouth; kekalahan yang menyebabkan mereka berakar ke zon penyingkiran.

Panduan Borang

Manchester City – WWWWW

Leicester City – LLLDL

Fakta Padanan

  • Erling Haaland telah menjaringkan 40% daripada gol Liga City musim ini dan menghairankan satu-satunya pemain yang mencapai jaringan dua digit liga dalam barisan mereka.
  • Leicester City telah tewas sebanyak 19 kali musim ini – yang paling banyak bersama dalam Liga Perdana musim ini di samping Southampton di tangga terbawah.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland

Pemain Norway itu kini telah menjaringkan 30 gol dalam kempen pertamanya dalam Liga Perdana dan perlumbaan ke 40 gol kini bermula. Dia sememangnya membuat kerja ringan di Liga Perdana dan boleh memecahkan beberapa rekod gol pada Mei.

James Maddison

Dia membuat kesilapan yang terbukti mahal ketika menentang Bournemouth dan sedang dalam misi untuk membetulkan kesilapannya.

Dengan sembilan gol yang dijaringkan, dia adalah penjaring terbanyak kedua untuk The Foxes musim ini dan cara yang lebih baik untuk memenangi kembali penyokong dengan menjaringkan gol dan diharapkan menyebabkan kekecewaan besar terhadap penyandang juara.

Share.
Leave A Reply