Ramalan

Leeds 1-1 Liverpool

Nota Utama

  • Leeds mengalami kejatuhan pada separuh masa kedua dan tewas 5-1 kepada Crystal Palace kali terakhir dengan cara yang mengecewakan.
  • Liverpool menghasilkan keputusan yang menakjubkan di Anfield kerana ketinggalan dua gol menentang pendahulu liga, Arsenal dalam pertembungan yang menarik dari awal hingga akhir.

Panduan Borang

Leeds – LWLWD

Liverpool – DDLLW

Fakta Padanan

  • Daripada semua pasukan di bahagian bawah jadual, hanya tempat ke-19 Leicester City (40) telah menjaringkan lebih banyak gol berbanding Leeds (39).
  • Liverpool beraksi hebat di Anfield musim ini tetapi bergelut dalam perlawanan, tewas lapan daripada 15 perlawanan. Secara kebetulan, Leeds adalah satu-satunya pasukan yang menewaskan anak buah Jurgen Klopp di Anfield musim ini.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Rodrigo

Leeds United berada di tangga ke-16 dalam Liga Perdana dan hanya dua mata di depan zon penyingkiran. Mereka masih boleh turun musim ini dan perbezaan antara penyingkiran dan penyelamatan bagi mereka mungkin adalah bentuk pemain Sepanyol itu.

Rodrigo telah menjaringkan 11 gol liga daripada 17 perlawanan musim ini dan telah muncul sebagai penjaring terbanyak mereka.

Mohamed Salah

Dia mengalami musim yang buruk mengikut piawaiannya sendiri tetapi masih berjaya menjaringkan 13 gol liga musim ini, paling banyak daripada mana-mana pemain Liverpool. Dia mula memilih bentuk akhir-akhir ini dan akan suka menambah jumlah golnya menentang pasukan yang rendah keyakinan.

Share.
Leave A Reply