Ramalan

Wolves 0-2 Chelsea

Nota Utama

  • Daniel Podence menjaringkan gol lewat untuk memberikan Wolves satu mata yang tidak ternilai ketika menentang Nottingham Forest kali terakhir.
  • Chelsea dan Liverpool bermain dengan keputusan seri 0-0 buat kali kedua musim ini. Dalam apa yang kini menjadi tema berulang musim ini, The Blues menyaksikan dua gol tidak dibenarkan.

Panduan Borang

Serigala – DLLWL

Chelsea – DLDWW

Fakta Padanan

  • Chelsea telah bergelut untuk menjaringkan gol musim ini dan hanya 30 gol yang dijaringkan setakat ini bermakna semua pasukan di bahagian atas lebih prolifik daripada The Blues. Mereka juga gagal menjaringkan gol dalam dua perlawanan liga terakhir mereka.
  • Wolves mempunyai prestasi ketiga terburuk di tempat sendiri musim ini. Mereka bergelut di Molineaux setakat ini dan tidak sabar-sabar untuk mengelak satu lagi keputusan negatif di hadapan peminat mereka.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Daniel Podence

Pemain Portugis itu menjaringkan gol penting dalam usaha Wolves untuk melarikan diri dari penyingkiran dan akan menghadapi perlawanan ini dengan penuh keyakinan menentang pasukan Chelsea yang goyah.

Dia juga penjaring terbanyak Wolves musim ini dengan enam gol untuk namanya.

Joao Felix

Dia tidak menjaringkan gol seperti yang diharapkan oleh peminat Chelsea tetapi dia terus menunjukkan janji dengan setiap perlawanan dan kelihatan berbahaya ketika berada di atas padang. Menentang pasukan yang telah menjaringkan banyak gol pada musim ini, ia boleh menjadi peluang terbaiknya untuk masuk ke dalam senarai penjaring.

Share.
Leave A Reply