Ramalan

Southampton 0-2 Manchester City

Pada hari Sabtu, pemburu kejuaraan dan Juara semasa Manchester City akan pergi ke stadium St. Mary untuk menentang Southampton yang diancam penyingkiran.

Ini adalah perlawanan yang mempunyai pertaruhan tinggi di kedua-dua hujung jadual Liga kerana kedua-dua pihak akan menyasarkan untuk mendekati matlamat mereka. Manchester City akan berusaha untuk merapatkan pendahuluan ke atas Arsenal kepada lima mata manakala Southampton akan berusaha untuk mendapatkan keputusan besar yang berpotensi membawa mereka keluar dari zon penyingkiran.

Nota Utama

  • Manchester City tidak tewas dalam tujuh perlawanan terakhir mereka di Liga Perdana dan kini berada dalam empat kemenangan berturut-turut.
  • Southampton mempunyai rekod rumah terburuk dalam Liga Perdana musim ini. The Saints hanya menang dua kali di tempat sendiri dengan hanya 10 mata yang dimenangi dalam 14 perlawanan.
  • Manchester City telah memperoleh mata kedua terbanyak di tempat lawan musim ini dengan 27. Pada masa itu, mereka telah memenangi lapan perlawanan di tempat lawan dan hanya tewas tiga kali.
  • The Saints hanya mengekalkan satu rekod bersih di laman sendiri pada 2023. Mereka telah bermain tujuh kali tahun ini dan telah dibolosi sembilan gol.

Panduan Borang: Southampton

Anak buah Javi Gracia masih mempunyai peluang untuk bertahan kerana mereka hanya empat mata daripada keselamatan tetapi mereka berisiko ketinggalan di belakang pesaing mereka jika mereka tidak mendapat keputusan pantas. Kekalahan terbaru mereka adalah menentang West Ham dengan jaringan 1-0 dan segalanya tidak kelihatan lebih mudah.

Pada prestasi semasa, the Saints hanya mengutip dua mata daripada kemungkinan 12 yang tersedia dan telah tewas enam daripada lapan perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri. Mereka menghadapi pasukan City dalam bentuk yang menggerunkan pada masa ini dan akan bernasib baik untuk mendapat apa-apa daripada perlawanan mereka pada hari Sabtu

Panduan Borang: Manchester City

Ini adalah perlawanan pelbagai nasib antara kedua-dua kelab dan Citizens sedang terbang pada masa ini.

Seperti yang kita jangkakan daripada anak buah Guardiola, mereka telah menemui prestasi terbaik mereka pada peringkat akhir musim ini dan berada dalam perebutan kejuaraan yang hangat dengan Arsenal yang berhasrat untuk merampas mahkota mereka daripada mereka.

Mereka akan menjadi pasukan pilihan menentang Southampton pada hari Ahad tetapi menyedari bahawa tiada perlawanan yang mudah, terutamanya pada peringkat musim ini.

Fakta Southampton lwn Manchester City

  • Dalam pertemuan pertama mereka dalam Liga musim ini, Manchester City dominan di stadium Etihad dan menang dengan jaringan 4-0 yang meyakinkan.
  • Perlawanan antara Southampton dan Manchester City di ST. Mary’s secara amnya kurang mendapat markah sejak kebelakangan ini kerana tiga pertemuan terakhir antara mereka hanya menghasilkan empat gol.

Pemain utama yang perlu diberi perhatian

Julian Alvarez

Penyerang yang memenangi Piala Dunia itu telah memanfaatkan sepenuhnya peluang yang diberikan kepadanya musim ini dan dia melakukannya sekali lagi apabila dia bermula menggantikan Erling Haaland yang cedera hujung minggu lalu.

Dia menjaringkan gol penyamaan City menentang Liverpool dan juga terlibat dalam banyak perkara hebat yang dilakukan oleh Citizens sepanjang perlawanan.

Dia telah menjaringkan enam gol dalam Liga Perdana setakat musim ini dan akan menyokong dirinya untuk menjaringkan lebih banyak gol menentang Southampton sama ada sebagai pemain utama atau di bangku simpanan.

James Ward-Prowse

Southampton tidak mempunyai banyak alasan untuk meraikan musim ini tetapi James Ward Prowse telah, sekurang-kurangnya, salah seorang pemain mereka yang lebih konsisten.

Dengan tujuh gol untuk namanya, dia adalah penjaring terbanyak dalam pasukan dan pemain paling berbahaya mereka. City akan berharap untuk tidak melakukan kesalahan di tepi kawasan penalti mereka sendiri dengan dia mengintai.

Ramalan Southampton lwn Manchester City

Kemenangan 2-0 untuk Manchester City di tempat lawan adalah ramalan kami untuk perlawanan ini kerana Manchester City tahu mereka perlu memenangi perlawanan seperti ini.

Tiga mata lagi untuk Citizens memberi lebih tekanan kepada Arsenal yang cuba mengejarnya.

Share.
Leave A Reply