Ramalan

Man United 2-0 Everton

Nota Utama

  • Marcus Rashford menjaringkan gol ke-28nya dalam kempen untuk menamatkan kemarau golnya dan Manchester United, serta mengembalikan Red Devils ke arah kemenangan.
  • Michael Keane bertukar daripada penjahat kepada wira apabila dia menjaringkan jeritan lewat untuk Everton menyelamatkan satu mata menentang Tottenham.

Panduan Borang

Manchester United – WLDLW

Everton – DDWDL

Fakta Padanan

  • Selepas hampir lima jam tanpa jaringan Liga Perdana, Marcus Rashford akhirnya menjaringkan gol yang juga bermakna dia mempunyai gol terbanyak dalam Liga Perdana sejak selepas Piala Dunia (11).
  • Prestasi Everton di tempat lawan adalah antara yang paling teruk dalam liga (ke-17). Malah, The Toffees hanya mempunyai satu kemenangan sepanjang musim, mengumpul sembilan mata secara keseluruhan.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Marcus Rashford

Dia kembali dalam antara gol dan telah menjadikan jumlah keseluruhannya musim ini kepada 28 gol. Dia akan mencari untuk mencapai 30 dan keyakinannya akan tinggi menentang pasukan Everton yang goyah.

Alex Iwobi

Dia mungkin tidak kerap menjaringkan gol tetapi dia telah memainkan peranan penting dalam permainan Everton musim ini dan amat penting dalam menentukan pasukan Toffees di sepertiga terakhir.

Bersemangat untuk mengelak penyingkiran, kita boleh menjangkakan pemain Nigeria itu akan meletakkan kaki terbaiknya menentang Red Devils.

Share.
Leave A Reply