Ramalan

Liverpool 0-2 Arsenal

Larian Arsenal ke kejuaraan Liga Perdana berdepan dengan satu lagi Cabaran besar ketika mereka bertandang ke Anfield untuk menentang Liverpool.

The Gunners akan berusaha untuk melakukan apa yang dilakukan oleh pesaing gelaran mereka, Manchester City dan memperoleh kemenangan penting ke atas pasukan Liverpool yang nampaknya tidak dapat membeli kemenangan pada masa ini.

Arsenal telah memenangi perlawanan pertama di Emirates pada bulan Oktober dan akan menyasarkan untuk melengkapkan dua kali ganda ke atas pasukan Merseyside itu.

Nota Utama

  • Liverpool kini tujuh mata di belakang Newcastle di tangga keempat carta Liga Perdana.
  • Arsenal mendahului lapan mata daripada Manchester City di tempat kedua, setelah bermain lebih banyak perlawanan berbanding pesaing utama mereka.
  • Arsenal berada dalam tiga kemenangan berturut-turut di tempat lawan dalam Liga Perdana dan telah mengekalkan dua rekod tanpa bolos berturut-turut.
  • The Reds telah memenangi dua perlawanan berturut-turut di laman sendiri, menjaringkan sembilan dan tidak dibolosi pada masa itu.

Panduan Borang: Liverpool

Keputusan seri 0-0 dengan Chelsea pada pertengahan minggu bermakna Liverpool kendalian Jurgen Klopp kini telah mengharungi tiga perlawanan Liga tanpa kemenangan.

The Reds terlepas peluang untuk merapatkan jurang dengan ketara dengan 4 saingan teratas mereka pada hari Selasa sambil kelihatan seperti pasukan yang sangat rendah keyakinannya.

Ini tidak akan membantu perjuangan mereka kerana mereka berdepan pasukan terbaik dalam Liga. Lapisan perak untuk itu adalah hakikat bahawa mereka akan menentang Arsenal di tempat sendiri

Mereka telah melihat yang terbaik musim ini dengan penyokong Anfield di belakang mereka dan berharap peminat membantu mereka meningkatkan tahap mereka menentang lawan yang sukar pada hari Ahad.

Panduan Borang: Arsenal

Pendahulu Liga menjaringkan gol untuk keseronokan pada masa ini. Mereka kini berada dalam tujuh kemenangan berturut-turut dalam Liga dan telah menjaringkan lebih daripada dua gol dalam enam daripada tujuh perlawanan tersebut.

Menentang pasukan Liverpool yang telah menunjukkan bahawa mereka bukan pasukan pertahanan seperti dahulu , anak buah Mikel Arteta akan menyokong diri mereka untuk menjaringkan lebih daripada satu gol dalam satu lagi perlawanan.

Fakta Liverpool lwn Arsenal

  • Pertemuan pertama mereka dalam Liga musim ini adalah pertemuan menarik antara kedua-dua kelab ketika Arsenal meraih kemenangan 3-2 menentang Liverpool di Emirates.
  • Arsenal tidak menang di Anfield dalam sembilan percubaan dalam Liga Perdana. Pada masa itu mereka telah mengalami kekalahan teruk dengan yang terbaru ialah kekalahan 4-0 pada November 2021.
  • Kali terakhir The Gunners menewaskan The Reds di tempat lawan adalah pada 2012.

Pemain utama yang perlu diberi perhatian

Mohammed Salah

Salah masuk pada minit ke-65 pertemuan pasukannya dengan Chelsea dan tidak menemui produk akhir yang sangat diperlukan pasukannya pada malam Selasa.

Akan tetapi pada hari Ahad, dia akan bersaing untuk bermain untuk pasukannya dan sudah pasti akan menjadi ancaman terbesar Liverpool terhadap Arsenal.

Jibril Jesus

Jimat Brazil Arsenal tidak menunjukkan tanda-tanda karat kerana dia telah kembali ke pangkuan dengan lancar.

Pemain berusia 27 tahun itu menjaringkan dua gol dalam kemenangan Arsenal di tempat sendiri ke atas Leeds United hujung minggu lalu untuk menjadikan jumlah golnya dalam Liga kepada tujuh gol dan dengan senang hati akan menambahnya jika ada peluang di Anfield .

Ramalan Liverpool VS Arsenal

Kemenangan 2-0 untuk The Gunners di tempat lawan adalah ramalan kami untuk perlawanan ini kerana Arsenal dalam prestasi terbaik dan mereka sedar Manchester City juga berada dalam prestasi terbaik.

Liverpool akan memberikan perlawanan yang baik di tempat sendiri tetapi kekurangan kualiti mereka musim ini bermakna mereka akan berhadapan dengan pasukan Arsenal yang gigih.

Share.
Leave A Reply