Ramalan

Leeds 1-1 Crystal Palace

Nota Utama

  • Leeds mempamerkan aksi bangkit daripada ketinggalan untuk menewaskan Nottingham Forest 2-1 kali terakhir dan meraih tiga mata berharga yang membawa mereka keluar dari zon penyingkiran, sekurang-kurangnya buat masa ini.
  • Crystal Palace menimbun lebih banyak kesengsaraan di atas kesusahan Leicester City dan kemenangan itulah yang mengutuk Brendan Rodgers dipecat.

Panduan Borang

Leeds – WLWDL

Istana Kristal – WLLLL

Fakta Padanan

  • Daripada semua pasukan dalam separuh masa kedua jadual, hanya Leicester City (40) telah menjaringkan lebih banyak gol daripada Leeds (38).
  • Hanya Newcastle (11) dan Brentford (13) telah seri lebih banyak perlawanan berbanding Crystal Palace (9) musim ini.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Michael Olise

Pemain berusia 21 tahun itu mungkin tidak kerap menjaringkan gol tetapi kekal sebagai salah satu ancaman serangan paling mematikan di Palace.

Leeds VS Crystal Palace

Kebolehan menggeleceknya membuatkan dia menjadi ancaman kepada pemain pertahanan dan dia juga tahu cara melakukan hantaran silang berbahaya ke dalam kotak.

Rodrigo

Setelah bermain dari bangku simpanan pada pertengahan minggu, pemain Brazil itu dijangka segar dan bersedia untuk memulakan permainan ini. 11 golnya bermakna hanya tujuh pemain telah menjaringkan lebih banyak daripada yang dia ada dalam Liga Perdana musim ini.

Share.
Leave A Reply