Ramalan

West Ham 0-2 Newcastle

Nota Utama

  • West Ham menahan Southampton dalam perlawanan ketat untuk memastikan kemenangan tipis 1-0 dan tiga mata yang boleh menjadi sangat penting dalam pertarungan penyingkiran. Bournemouth tewas 3-0 di tempat lawan kepada Aston Villa untuk menambah lagi masalah penyingkiran mereka.
  • Newcastle United naik ke tangga ketiga dengan membungkam Manchester United menerusi kemenangan 2-0 dan mendapat ‘dendam’ atas kekalahan Piala Carabao kepada Red Devils.

Panduan Borang

West Ham – WDLWL

Newcastle – WWWLL

Fakta Padanan

  • West Ham bergelut untuk menjaringkan gol musim ini dan hanya lima pasukan yang menjaringkan kurang daripada The Hammers.
  • Sebaliknya, 19 gol Newcastle dibolosi bermakna mereka mempunyai rekod pertahanan terbaik dalam liga dan solidariti mereka di bahagian belakang kekal sebagai saman terkuat mereka.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Danny Ings

West Ham akan menyertai perlawanan ini sebagai underdog tetapi akan berharap untuk mendapatkan banyak bola kepada Danny Ings, yang telah menjadi nama paling prolifik mereka musim ini, dengan lapan gol untuk namanya.

Callum Wilson

Penyerang itu berkembang dengan penuh keyakinan pada masa ini, setelah turun dari bangku simpanan untuk menjaringkan gol menentang Manchester United kali terakhir dan akan bersemangat untuk menambah lapan golnya musim ini.

Share.
Leave A Reply