Ramalan

Leicester City 0-2 Aston Villa

Nota Utama

  • Kekalahan 2-1 kepada Crystal Palace adalah paku terakhir bagi Brendan Rodgers – menjadikannya pengurus ke-11 – nombor rekod – yang dipecat musim ini.
  • Aston Villa menikmati prestasi cemerlang dan kemenangan terbaru mereka ke atas Chelsea di Stamford Bridge bermakna mereka kini tidak tewas dalam lima perlawanan.

Panduan Borang

Leicester City – LDLLL

Vila Aston – WWDWW

Fakta Padanan

  • Pertahanan Leicester yang menyedihkan telah menjadi masalah mereka musim ini. Jumlah 50 gol yang dibolosi bermakna hanya Nottingham dan Bournemouth yang menjaringkan lebih banyak gol daripada The Foxes musim ini.
  • Tottenham akan memulakan satu lagi era, ketika mereka bersedia untuk menyelamatkan sesuatu dari musim mereka, berikutan pemecatan Antonio Conte.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

James Maddison

Pemain tengah itu adalah penjaring terbanyak Leicester City musim ini dan berharap dia dapat memberi inspirasi kepada pasukannya daripada penyingkiran dalam era baharu selepas pemergian Brendan Rodgers.

Ollie Watkins

Pemain Inggeris itu sudah menjaringkan dua digit gol musim ini dan mempunyai satu lagi perlawanan di tempat lawan dengan satu gol menentang Chelsea pada hujung minggu. Dia juga tidak sabar-sabar untuk memanjangkan rekod menjaringkan gol PL di tempat lawan kepada enam perlawanan – yang sudah dikira sebagai rekod kelab baharu untuk Villa

Share.
Leave A Reply