Ramalan

Leeds 1-0 Nottingham Forest

Nota Utama

  • Selepas kemenangan penuh semangat 4-2 ke atas Wolves, ia adalah satu tugas yang sukar di Emirates dan ramai yang boleh memaafkan Leeds kerana tewas 4-1 kepada pendahulu liga. Bagaimanapun, mereka mesti bangkit dengan pantas untuk keluar dari zon penyingkiran.
  • Nottingham tanpa kemenangan dalam lima perlawanan terakhir mereka dan satu-satunya mata yang mereka perolehi dalam masa itu adalah menentang pasukan di bahagian bawah – sesuatu yang mereka harapkan menentang pasukan Leeds yang sedang bergelut.

Panduan Borang

Leeds – LWDLW

Hutan Nottingham – DLLDL

Fakta Padanan

  • Dengan bolos 48 gol, hanya tiga pasukan – termasuk lawan Nottingham Forest – telah melepaskan lebih banyak gol daripada Leeds musim ini.
  • Nottingham Forest kini tanpa kemenangan dalam tujuh perlawanan terakhir mereka. Ironinya, kemenangan terakhir mereka dalam Liga Perdana ketika menentang Leeds pada bulan Februari.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Brennan Johnson

Pemain berusia 21 tahun itu telah menjadi salah satu titik terang untuk Forest musim ini dan kini merupakan penjaring terbanyak mereka dengan lapan gol untuk namanya, termasuk gol menentang Wolves pada perlawanan terakhir.

Rodrigo

Rodrigo kekal sebagai pemain berbahaya yang jelas untuk Leeds musim ini dan 11 golnya bermakna hanya tujuh pemain telah menjaringkan lebih banyak daripada pemain Brazil itu.

Share.
Leave A Reply