Ramalan

Chelsea 1-1 Liverpool

Stamford Bridge akan menjadi tempat untuk pertembungan antara dua kelab mengenai nasib mereka ketika Chelsea dan Liverpool saling bertatapan.

Dengan empat mata dan dua tempat di antara mereka ( masing-masing di tempat ke-11 dan kelapan), Chelsea dan Liverpool kelihatan lebih berkemungkinan untuk memburu bola sepak Eropah tetapi bukan dari jenis Liga Juara-Juara.

Nota Utama

  • Chelsea tidak memenangi dua perlawanan terakhir Liga Perdana di tempat sendiri. Pada masa itu, mereka telah mengalami keputusan seri dan kalah, menjaringkan dua dan bolos empat.
  • Liverpool telah tewas tiga perlawanan terakhir di tempat lawan dalam semua pertandingan. Pada masa itu mereka telah menjaringkan satu gol dan bolos enam kali.
  • Chelsea adalah pasukan ke-10 terbaik di tempat sendiri dalam Liga. Dengan 16 gol dan 12 bolos, mereka telah mengumpul 22 mata secara keseluruhan.
  • Sejak kemenangan 7-0 ke atas Manchester United, Liverpool telah tewas tiga perlawanan berturut-turut dalam semua pertandingan.

Panduan Borang: Chelsea

Semua momentum yang dibina The Blues sebelum rehat Antarabangsa nampaknya telah meningkat.

Selepas empat perlawanan tanpa kalah, pasukan Graham Potter diturunkan semula ke bumi dengan kekalahan teruk kepada Aston Villa.

Kekalahan mereka bermakna Villains bergerak di atas Chelsea ke kedudukan kesembilan manakala Chelsea jatuh ke tangga ke-11 dalam jadual.

Tekanan kembali ke atas Graham Potter dan lawatan mereka ke Liverpool pada hari Selasa bermakna mereka tidak boleh berehat pada masa ini. Liverpool mungkin tidak berada dalam prestasi terbaik tetapi mereka masih mempunyai kualiti untuk mencederakan Chelsea jika mereka tidak beraksi dengan cukup baik.

Panduan Borang: Liverpool

Anak buah Jurgen Klopp menerima satu lagi kekalahan sukar pada petang Sabtu menentang Manchester City. Selepas menjaringkan gol pertama, mereka terus melepaskan empat gol tanpa balas dan dikalahkan oleh Juara.

Mereka sekali lagi perlu bangkit daripada satu lagi kekalahan dan pergi ke London di mana Chelsea yang tidak berprestasi menanti.

Fakta Liverpool lwn Chelsea

  • Dalam pertemuan pertama mereka dalam Liga musim ini pada bulan Januari, kedua-dua pasukan bermain seri yang sukar dilupakan di Anfield . Kedudukan berakhir 0-0 dengan kedua-dua pasukan tidak benar-benar menimbulkan ancaman.
  • Liverpool tidak tewas dalam empat pertemuan Liga terakhir mereka dengan Chelsea di Stamford Bridge. Rekod mereka ialah dua kemenangan dan dua seri pada masa itu. Mereka tidak pernah tewas dalam perlawanan di tempat lawan kepada Chelsea sejak Mei 2018.

Pemain utama yang perlu diberi perhatian

Kai Havertz

Chelsea telah menjaringkan 29 gol secara keseluruhan dan tujuh daripada gol tersebut telah dijaringkan oleh Kai Havertz .

Ia bukan angka yang hebat tetapi dia adalah satu-satunya pemain dalam pasukan yang kelihatan mengancam untuk menjaringkan gol dan perlu menunjukkan beberapa bentuk jika mereka mahu menang.

Mohammed Salah

Mohammed Salah menjaringkan gol tunggal dalam kekalahan 4-1 mereka kepada bandar Manchester di Etihad petang Sabtu. Gol itu menjadikan jumlah Liganya kepada 12 untuk musim dalam Liga.

Pasukan ini mungkin sangat tidak konsisten tetapi pemain Mesir itu menjadi satu-satunya titik terang mereka pada kempen ini. Penjaringan golnya sekali lagi akan menjadi penting jika Liverpool ingin mendapatkan ketiga-tiga mata di Stamford Bridge.

Ramalan Chelsea lwn Liverpool

Keputusan seri 1-1 adalah keputusan yang kami lalui untuk perlawanan ini kerana kami percaya bahawa kedua-dua pasukan tidak mempunyai kualiti menyerang untuk memenangi permainan dalam bentuk semasa mereka.

Keputusan seri ini tidak bermakna kepada kedudukan Liga mereka kerana perjuangan mereka akan berterusan untuk seketika.

Share.
Leave A Reply