Ramalan

Bournemouth 1-2 Brighton

Nota Utama

  • Dalam apa yang menjadi aksi ngeri enam perlawanan, Brighton memerlukan penalti minit ke-90 untuk mengesahkan keputusan seri 3-3 menentang pasukan Brentford yang bersemangat kali terakhir.
  • Bournemouth bangkit daripada ketinggalan dan menjaringkan dua gol separuh masa kedua dalam tempoh 30 minit untuk meraih kemenangan 2-1 ke atas Fulham pada hujung minggu.

Panduan Borang

Bournemouth – WLWLL

Brighton – DWDWL

Fakta Padanan

  • Dua kemenangan terakhir Bournemouth adalah ketika menentang lawan yang lebih tinggi daripada mereka dalam jadual – Fulham dan Liverpool – dan mereka akan membayangkan satu lagi kekalahan menentang Brighton.
  • Brighton hanya enam mata di belakang Tottenham di tangga keempat dan dengan dua perlawanan dalam tangan, mereka secara realistik boleh mengimpikan tempat Eropah jika mereka dapat mengekalkan prestasi semasa mereka, bermula dengan kemenangan di sini.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Mitoma

Warga Jepun itu mengikuti prestasi cemerlangnya dengan satu gol menentang Bournemouth dan tujuh golnya musim ini bermakna dia telah menjaringkan jumlah gol tertinggi oleh pemain Jepun dalam satu kempen Liga Perdana.

Hanya Mac Allister (8) mempunyai lebih banyak gol daripada Mitoma untuk Brighton musim ini dan yang terakhir akan bersemangat untuk meningkatkan jumlah golnya sekali lagi.

Dominic Solanke

Selepas Philip Billing, Solanke adalah penjaring terbanyak seterusnya untuk Bournemouth musim ini dengan empat pukulan dan ketika ini berkeyakinan tinggi, setelah menjaringkan gol menentang Brighton pada hujung minggu.

Share.
Leave A Reply