Ramalan

Manchester City 3-1 Liverpool

Bola sepak Liga Perdana kembali dari rehat antarabangsa dua minggu dengan hebat sebagai dua pasukan paling dominan dalam sejarah Liga Perdana baru-baru ini.

Stadium Etihad di Manchester akan menjadi pentas ketika Liverpool dan Manchester City memperbaharui saingan mereka dalam perlawanan Sabtu pertama. Lima kejuaraan terakhir Liga Perdana telah dimenangi oleh salah satu daripada dua pasukan ini.

Nota Utama

  • Manchester City kini dalam lapan kemenangan berturut-turut dalam semua pertandingan di halaman sendiri. Pada masa itu mereka telah menjaringkan 30 gol.
  • Liverpool hanya memenangi satu daripada lima perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam semua pertandingan. The Reds hanya memenangi dua daripada sembilan perlawanan di tempat lawan pada 2023
  • Manchester City telah mengekalkan enam rekod bersih dalam lapan perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri dalam semua pertandingan. Pada masa itu mereka hanya bolos tiga gol sahaja.
  • Liverpool telah gagal menjaringkan gol dalam tiga perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan di luar Anfield.

Panduan Borang: Manchester City

The Citizens merasai bahang kerana mahkota mereka serta peluang mereka untuk memenangi tiga kejuaraan Liga berturut-turut terancam.

Anak buah Pep Guardiola ketinggalan lima mata di belakang The Gunners tetapi berpeluang merapatkan jurang kepada dua mata sebelum The Gunners menyepak bola apabila mereka menentang Liverpool.

Mereka akan menyokong diri mereka dalam prestasi semasa mereka di laman sendiri dan juga prestasi buruk di tempat lawan seperti Liverpool. Mereka tahu mereka memerlukan kemenangan tetapi ada setiap peluang bahawa pasukan merah boleh menarik permaidani dari bawah kaki mereka, tanpa mengira prestasi mereka.

Panduan Borang: Liverpool

Perlawanan sebesar ini berpotensi untuk membangkitkan gergasi di Liverpool yang tidak aktif sepanjang musim ini. Mereka mungkin tidak berada dalam perebutan kejuaraan tetapi anak buah Jurgen Klopp juga mempunyai sesuatu yang penting untuk dimainkan juga.

Menjejaki perlawanan ini, mereka ketinggalan tujuh mata di belakang Newcastle United di tempat ke-4. Pasukan Scouse akan mahu mendapatkan mata maksimum yang akan menyokong mereka sebagai pesaing serius untuk tempat Liga Juara-Juara.

Fakta Manchester City lwn Liverpool

  • Dalam perlawanan pertama antara kedua-dua pasukan ini awal musim ini, gol Mohammed Salah adalah perbezaannya.
  • Kedua-dua pasukan ini juga bertemu dalam Piala Carabao di mana Manchester City menang 3-2 dalam perlawanan yang menarik di stadium Etihad.
  • Kedua-dua pasukan terikat satu bahagian pada musim ini dalam semua pertandingan tetapi dua perlawanan terakhir Liga antara kedua-dua pasukan ini di Etihad telah berakhir dengan keputusan seri.
  • Liverpool tidak pernah menewaskan Manchester City di tempat lawan dalam tempoh tujuh tahun dengan kemenangan terakhir mereka pada 2015.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland

Pemain Norway itu telah menjaringkan 28 gol Liga yang luar biasa musim ini dengan lebih sedozen perlawanan berbaki dan tidak kelihatan seperti berhenti dalam masa terdekat.

Sebelum rehat antarabangsa, Haaland telah menjaringkan sembilan gol dalam tiga perlawanan terakhirnya dan tidak dapat dimainkan.

Mohammed Salah

Walaupun dalam musim Liverpool yang teruk, Mohammed Salah telah dapat menghasilkan barangan musim ini.

Dengan 11 gol dan tujuh assist untuk namanya musim ini, ia mungkin tidak prolifik mengikut piawaiannya sendiri tetapi dia telah menghasilkan gol yang sangat penting untuk pasukannya. Produk akhir beliau akan menjadi penting jika mereka mahu mengatasi pasukan City yang kuat pada hari Sabtu.

Ramalan Manchester City lwn Liverpool

Kami telah menang 3-1 untuk City kerana kami percaya bahawa mereka akan menjadi terlalu bagus untuk lawan mereka pada hari itu. Kemenangan ini akan menyaksikan mereka merapatkan jurang dengan Arsenal ketika perebutan kejuaraan memasuki peringkat pentingnya.

Share.
Leave A Reply