Ramalan

Arsenal 3-0 Leeds United

Arsenal akan melayan kunjungan Leeds United dalam perlawanan pertama mereka selepas rehat antarabangsa ketika The Gunners ingin melebarkan kelebihan mereka kepada sebanyak lapan mata.

Leeds United akan tahu bahawa mereka mempunyai tugas besar di tangan mereka tetapi akan berharap untuk menyelesaikan keputusan untuk membantu perjuangan mereka dalam pertarungan anjing delegasi yang sedang berlangsung.

Nota Utama

  • Arsenal kini merupakan pasukan tuan rumah terbaik dalam Liga kerana mereka telah mengumpul 32 mata di Stadium Emirates setakat musim ini.
  • Leeds United adalah salah satu pasukan lawan yang paling teruk dalam Liga, dengan hanya 9 mata diperoleh dalam perjalanan mereka musim ini. Mereka berada di tangga ke-16 dalam Liga Perdana dalam hal ini.
  • Arsenal telah melepaskan sekurang-kurangnya satu gol dalam tiga perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri dalam Liga. The Gunners hanya mengekalkan satu rekod tanpa bolos di tempat sendiri dalam tujuh perlawanan terakhir mereka di Stadium Emirates dalam semua pertandingan
  • Leeds United tidak menyimpan rekod bersih di tempat lawan dalam enam perlawanan Liga (tiada pelanggaran di tempat lawan pada 2023). Kali terakhir mereka mengekalkan rekod bersih di tempat lawan ialah menentang Newcastle United tahun lalu.

Panduan Borang: Arsenal

Sebelum rehat antarabangsa, The Gunners menunjukkan kelas mereka menentang Crystal Palace dalam kemenangan keenam berturut-turut mereka.

Mereka telah mencapai langkah mereka pada masa yang tepat dan akan menuju ke peringkat akhir musim ini dengan penuh keyakinan di dunia.

Tanpa perlu risau tentang piala bola sepak, tidak seperti Manchester City, Arsenal akan memberikan yang terbaik untuk memenangi gelaran Liga Perdana pertama mereka dalam hampir dua dekad.

Mereka mempunyai rekod kukuh menentang Leeds dan tidak pernah tewas kepada pasukan dari West Yorkshire sejak 2003.

Panduan Borang: Leeds United

Javi Gracia akan menyelesaikan tugasnya pada awal perlawanan yang merupakan perlawanan keenamnya di Leeds. Sebelum rehat antarabangsa, Whites mampu bangkit dengan kemenangan 4-2 di Molineux menentang Wolverhampton Wanderers, dalam kemenangan yang menaikkan semangat.

Akan ada bahaya bahawa momentum yang diperoleh daripada kemenangan itu akan dihancurkan oleh pasukan Arsenal yang hampir tidak dapat dihalang tetapi Leeds pasti akan memberi perlawanan.

Fakta Arsenal lwn Leeds United

  • Bukayo Saka adalah perbezaan kali terakhir kedua-dua pasukan ini bertemu di Elland Road pada bulan Oktober
  • Sejak Leeds dinaikkan pangkat pada 2020, mereka tidak dapat menewaskan Arsenal sekali. The Gunners telah memenangi lima pertemuan terakhir antara mereka dalam semua pertandingan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Bukayo Saka

Dipuji ramai sebagai antara pemain terbaik dunia musim ini, Bukayo Saka kini menjadi pemain pertama musim ini yang mempunyai nombor dua digit dalam gol (12) dan bantuan (10).

Dia menjalani kempen yang hebat setakat ini dan pada usia 21 tahun, hampir pasti yang terbaiknya masih belum datang. Dia sudah menjaringkan satu gol ketika menentang Leeds musim ini dan kini dia akan mendapat satu lagi peluang untuk melakukannya sekali lagi dan membawa pasukannya meraih satu lagi kemenangan.

Rodrigo

Musim ini Rodrigo kelihatan seperti setiap pemain yang mereka bayar €30 juta pada musim panas 2020.

Dengan 11 gol Liga untuk namanya, pemain Sepanyol itu adalah penjaring terbanyak Leeds United. Dia sekali lagi perlu memikul tanggungjawab itu untuk pasukannya di Emirates.

Ramalan Arsenal lwn Leeds

Dengan prestasi yang dimiliki Arsenal ketika ini, tidak ada sebab untuk meragui bahawa mereka tidak akan mengambil tiga mata pada petang Sabtu.

Setiap perlawanan adalah perlawanan yang mesti dimenangi untuk The Gunners pada ketika ini dan mereka akan bangkit dengan kemenangan 3-0 yang diramalkan.

Share.
Leave A Reply