Dalam 10 minggu akan datang, pemenang Liga Perdana 2022/23 akan diketahui.

Selepas 19 tahun, Arsenal kelihatan bersedia untuk menduduki puncak bola sepak Inggeris sekali lagi dan ini semua berkat kepercayaan Stan Kroenke dalam proses Mikel Arteta yang banyak difitnah.

Perkara boleh berubah, bagaimanapun, terima kasih kepada ketidakpastian sukan itu. Walau apa pun yang berlaku, peminat kelab London Utara itu boleh melihat dengan bangga dengan prestasi pasukan mereka dan menantikan dengan semangat baharu untuk musim 2023/24.

Walaupun kami menjangkakan pasukan musim ini akan dianggotai lebih ramai pemain Arsenal, Gunners bukanlah satu-satunya yang menunjukkan tahap yang luar biasa musim ini.

Artikel ini meramalkan pemain yang akan masuk ke pasukan Liga Perdana musim ini menjelang 28 Mei 2023.

Penjaga gol: Pope

Nick Pope dari Newcastle United ialah ketua kumpulan semasa dalam hal sarung tangan emas.

Ini tidak bermakna dia telah menjadi yang terbaik. Vincente Guaita dari Crystal Palace , Robert Sanchez dari Brighton and Hove Albion, David Raya dari Brentford dan Aaron Ramsdale dari Arsenal semuanya melaungkan.

Walaupun statistik mereka mungkin berbeza dan mencadangkan salah seorang daripada mereka menunjukkan prestasi yang lebih baik, sebenarnya, lebih sukar untuk memilih yang mana antara mereka yang terbaik.

Lembaran bersih, bagaimanapun, sentiasa memihak kepada penjaga gol dan inilah sebabnya kami meramalkan bahawa Nick Pope akan menyertai pasukan Liga Perdana musim ini.

Pertahanan : Trippier , Saliba , Martinez, Estupiñan

William Saliba membuat pemotongan di kalangan pertahanan Arsenal dalam pasukan ramalan kami musim ini.

Pemain Perancis berusia 21 tahun itu telah menjadi pemain terbaik dan merupakan antara pemain pertahanan dengan kesilapan paling sedikit yang membawa kepada bolos gol dalam liga.

pertahanan Arsenal lebih baik dan masa mudanya menunjukkan bahawa usia hanyalah angka apabila anda berbakat dan cekap.

Kieran Trippier membuat pemotongan sebagai ketua pembekal Newcastle dan ketua dari belakang.

Bek kanan berpengalaman adalah satu-satunya dalam pasukan semasa yang tahu bagaimana rasanya menjulang kejuaraan liga, satu pencapaian yang dicapainya bersama Atlético de Madrid pada 2020/21.

Kesedaran pertahanannya, kehebatan set piece dan kebolehan kepimpinan menjadikan dia penyerang untuk pasukan musim ini.

Lisandro Martinez akan menjadi salah seorang daripada segelintir debutan yang membuat senarai ini.

“The Butcher”, begitu juga dengan panggilannya, adalah satu keganjilan dalam hal bek tengah . Berdiri pada ketinggian 5 kaki 9 inci, pemenang Piala Dunia FIFA 2022 adalah bek tengah terpendek dalam Liga Perdana dan salah satu yang terpendek dalam semua Eropah.

Walau bagaimanapun, kesedaran kedudukannya, kelajuan, pusat graviti rendah dan kersik tulen semuanya mengimbangi segala kekurangan ketinggiannya.

Pervis Estupiñan ialah pemain pertahanan terakhir dalam senarai ini kerana kepentingannya terhadap cara Brighton bermain musim ini.

Dia adalah pemain keenam kelab yang paling banyak digunakan dalam liga musim ini dan berada dalam lima teratas untuk hantaran progresif ke separuh masa lawan musim ini.

Estupiñan berlari ke kiri lebih kerap daripada tidak membawa kepada peluang dicipta untuk Seagulls, yang merupakan pencapaian yang mengagumkan.

Bahagian tengah: Ødegaard , Rashford, Caicedo , Saka

Arsenal mempunyai dua wakil di bahagian tengah dalam pasukan ramalan kami musim ini. Kapten Martin Ødegaard dan Bukayo Saka membuat senarai untuk The Gunners selepas musim luar biasa yang dinikmati oleh kedua-duanya setakat ini.

Dalam peralihan, pembentukan dan pertahanan , kedua-duanya telah memberi sumbangan yang tidak ternilai untuk membantu pasukan Mikel Arteta kekal di puncak liga.

Mereka berdua adalah antara penyumbang gol tertinggi pasukan (gol dan bantuan) dan merupakan contoh cemerlang profesionalisme dan bakat yang diperlukan pemain muda untuk berjaya dalam sukan ini.

Man United diwakili sekali lagi oleh Marcus Rashford, yang hanya mendapati dirinya selepas pemergian Cristiano Ronaldo.

Rashford mempunyai peluang terhad untuk menarik perhatian pada separuh pertama musim dan melakukannya. Bagaimanapun, kehadiran Ronaldo bermakna dia tidak akan menikmati banyak masa permainan dan ia menjejaskan prestasinya dalam beberapa perlawanan.

Apabila Erik ten Hag membuat keputusan untuk memberinya lebih banyak kelebihan , dia mula membalas budi dan selepas Ronaldo keluar dari kelab, pemain Inggeris itu telah menggandakan prestasinya. Manchester United adalah di mana mereka berada pada masa ini berkat jaringannya.

Brighton diwakili sekali lagi oleh Moises Caicedo , lelaki yang hampir berpindah ke Arsenal untuk memberi mereka lebih banyak tempat dalam pasukan ramalan kami musim ini.

Pemain tengah muda Ecuador itu adalah pemain yang cemerlang untuk berada di mana-mana kedudukan di tengah-tengah taman. Digunakan terutamanya sebagai enam/empat, kadangkala, dia boleh bermain sebagai lapan atau 10.

Bersama beliau di samping pemenang Piala Dunia Alexis Mac Allister, Pascal Groß , Solly March dan Kaoru Mitoma , Brighton membuat cabaran besar untuk Eropah di bawah Roberto De Zerbi .

Serangan: Haaland , Toney

Erling Haaland sudah pun menjadi ahli FIFPRO World XI untuk 2022 dan berkemungkinan besar akan menyertai pasukan 2023.

Dia mempunyai permulaan yang besar untuk tempat itu berkat kejayaan menjaringkan gol gila yang dia lakukan di Manchester City.

Setiap bola yang disepaknya bertukar menjadi gol dan ia akan menjadi satu perbuatan buruk jika dia gagal menyertai skuad ini apabila Liga Perdana secara rasmi mendedahkan pasukan mereka musim ini. Dengan 27 gol liga pada masa ini ditulis, dia sudah lebih baik daripada senarai pemenang Kasut Emas musim lalu dan tidak termasuk kecederaan, dia mungkin berada di landasan untuk 40 gol.

Masih dalam serangan, mesin gol Norway itu digandingkan oleh Ivan Toney dari Brentford dalam barisan ramalan kami.

Bekas pemain muda Newcastle United itu kini seorang lelaki dan merupakan antara penyerang terbaik dalam liga. Harry Kane akan masuk ke dalam senarai ini berdasarkan prestasi menjaringkan gol, tetapi sumbangan keseluruhannya dan prestasi Tottenham Hotspur yang tidak stabil merugikan dirinya.

yang amat diperlukan kepada Bees dalam perjuangan mustahil mereka untuk bola sepak Eropah.

Dia adalah pasukan yang layak dalam senarai peserta dan rakan kongsi yang baik kepada penyerang seperti Haaland berkat gaya permainannya.

Ramalan pasukan musim ini

Nick Pope; Kieran Trippier , William Saliba , Lisandro Martinez, Pervis Estupiñan ; Moises Caicedo ; Marcus Rashford, Martin Ødegaard , Bukayo Saka; Ivan Toney, Erling Haaland .

Share.
Leave A Reply