Ramalan

Real Betis 1-1 Manchester United

Perlawanan kedua pusingan 16 terakhir Liga Europa UEFA bersambung Khamis ini apabila Manchester United bertandang ke Real Betis.

Real Betis mempunyai gunung yang besar untuk didaki kerana mereka berusaha untuk membalikkan defisit 4-1 pada petang Khamis.

Nota Utama

  • Real Betis telah memenangi satu daripada lima perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri dalam semua pertandingan dan telah melepaskan sembilan gol dalam masa itu.
  • Manchester United tidak tewas di tempat sendiri dalam Liga Europa. The Red Devils hanya seri satu daripada empat perlawanan di tempat lawan dalam pertandingan itu.

Panduan Borang: Real Betis

Selepas seri 1-1 menentang Villareal di tempat keenam, anak buah Manuel Pellegrini mengekalkan tempat kelima mereka di atas meja untuk sekurang-kurangnya dua minggu lagi.

Mereka akan digalakkan dengan kembalinya Borja Iglesias ke pangkuan kerana dia hampir melengkapkan keseluruhan permainan dan menjaringkan gol dalam proses itu.

Mereka kini ketinggalan tiga gol dalam perlawanan menentang pasukan yang mempunyai pertahanan yang kuat. Ia akan mengambil sesuatu yang istimewa untuk mengatasi defisit mereka dan peminat akan bersedia untuk memberikan mereka semua sokongan mereka pada petang Khamis.

Panduan Borang: Manchester United

Manchester United segera kembali ke landasan kemenangan Khamis lalu apabila menewaskan Real Betis 4-1.

Mereka akan berharap untuk bangkit semula pada hari Khamis selepas keputusan seri yang mengecewakan dan kontroversi menentang Southampton Ahad lalu.

Anak buah Erik Ten Hag tahu bahawa mereka mengawal perlawanan ini dan hanya perlu mengelakkan kekalahan. Mereka sedang mencari trofi kedua musim ini dan kejuaraan Liga Europa pertama mereka sejak 2017.

Fakta Real Betis lwn Manchester United

  • Peraduan minggu lalu menjadikannya kali pertama dalam sejarah kedua-dua pasukan bertemu antara satu sama lain dalam perlawanan rasmi.
  • Manchester United seri perlawanan terakhir mereka menentang lawan Sepanyol di tempat lawan. Mereka mampu bangkit dengan keputusan seri pada perlawanan pertama perlawanan dua kaki yang menggembirakan menentang pendahulu liga La Liga, Barcelona.
  • Sehingga kekalahan mereka kepada Manchester United minggu lalu, Real Betis telah menentang lawan Inggeris enam kali sebelum ini dalam sejarah mereka dan hanya menang sekali, kalah empat kali.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Borja Iglesias

Penyerang Real Betis itu menjalani satu lagi musim yang baik untuk Los Verdiblancos dengan 11 gol untuk namanya dalam La Liga.

Dia hanya boleh beraksi selama 25 minit dalam perlawanan pertama perlawanan tetapi dijangka mendahului barisan untuk perlawanan kedua selepas menjaringkan gol Liga ke-11nya musim ini menentang Villareal.

Marcus Rashford

Pemain terbaik Manchester United musim ini dan penjaring terbanyak Liga Europa dalam kempen ini akan mendambakan lebih banyak gol apabila pasukannya melawat Seville.

Dia telah menjaringkan 26 gol musim ini termasuk jaringan hebat pada perlawanan pertama Khamis lalu.

Ramalan Real Betis lwn Manchester United

Selepas kekalahan 4-1 ke atas Betis pada perlawanan pertama, pasukan Sepanyol itu akan melakukan segala-galanya untuk kembali dalam perlawanan itu dan United sudah pasti bersedia untuk cabaran itu.

Kami akan bermain dengan keputusan seri 1-1 kerana kami berpendapat bahawa United akan melakukan cukup untuk menghalang pasukan mereka daripada tewas perlawanan pada malam itu dan melalui agregat mudah.

Share.
Leave A Reply