Ramalan

Arsenal 2-0 Sporting Lisbon

Perlawanan 16 terakhir kedua antara Arsenal dan Sporting Lisbon bermula petang Khamis ini di Stadium Emirates dengan Arsenal di tempat duduk pemandu.

Kelab gergasi Inggeris itu mampu bermain dengan keputusan seri pada perlawanan pertama dan akan menjadi pilihan pada perlawanan kedua untuk meraih kemenangan yang akan menyaksikan mereka mara ke perlawanan kedua.

Nota Utama

  • Arsenal hanya menyimpan satu rekod bersih dalam lima perlawanan terakhir di tempat sendiri dalam semua pertandingan. Dalam masa itu mereka telah melepaskan sembilan gol.
  • Sporting Lisbon telah memenangi lima perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam semua pertandingan. Mereka juga telah berjaya mengekalkan tiga rekod bersih sepanjang larian itu.

Panduan Borang: Arsenal

Selepas rentetan Kemunculan Kembali yang dramatik dalam liga, Arsenal menikmati perubahan rentak yang baik selepas kemenangan selesa ke atas Fulham dalam perjalanan mereka.

Ia adalah satu kemenangan yang menyaksikan anak buah Mikel Arteta mendahului lima mata di puncak liga dengan pencabar Manchester City menghembus nafas lega.

Dengan keputusan seri 2-2 pada perlawanan pertama, mereka akan tahu bahawa perlawanan kedua akan sama sukar tetapi prestasi mereka di tempat sendiri baru-baru ini akan menunjukkan bahawa mereka boleh menjaringkan gol yang mencukupi untuk menang tetapi mereka juga bolos banyak di tempat sendiri juga.

Panduan Borang: Sporting Lisbon

Skuad kendalian Ruben Amorim akan bertandang ke stadium Emirates dengan mengetahui bahawa mereka mampu meletakkan Gunners di atas tali pada perlawanan pertama.

Perlawanan kedua akan menjadi ujian sebenar karakter mereka menentang pasukan yang tahu bagaimana untuk menang di tempat sendiri tetapi kelebihan bagi mereka ialah Arsenal tidak hebat dalam bertahan di Emirates.

Fakta Sporting Lisbon lwn Arsenal

Pusingan pertama Khamis lalu adalah kali pertama kedua-dua pasukan bertemu antara satu sama lain dalam perlawanan peringkat kalah mati pertandingan ini. Sebelum itu, mereka mempunyai dua pertemuan sebelum ini dalam liga Europa.

Pada 2018, mereka diletakkan dalam kumpulan yang sama di mana mereka berhadapan dua kali. Perlawanan pertama di Emirates berkesudahan seri manakala perlawanan kedua di laman sendiri Sporting Lisbon berakhir dengan kemenangan 1-0 kepada Arsenal.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Leandro Trossard

Pemain Belgium itu telah menunjukkan dirinya sebagai salah seorang pemain di jendela perpindahan Januari dengan persembahannya untuk The Gunners setakat kempen ini.

Dengan tiga bantuan dalam perlawanan terakhir The Gunners, Trossard berharap untuk menunjukkan prestasi terbaiknya pada perlawanan kedua perlawanan Liga Europa mereka pada hari Khamis.

Pedro Goncalves

Dengan 12 gol dan enam assist untuk namanya musim ini, Pedro Goncalves telah muncul sebagai salah satu bakat terhangat di Eropah.

Dia tidak begitu berkesan pada perlawanan pertama seperti biasanya untuk pasukannya tetapi akan mempunyai peluang untuk benar-benar menunjukkan bakatnya apabila mereka bertandang untuk menentang Gunners pada perlawanan kedua.

Ramalan Sporting Lisbon lwn Arsenal

The Gunners melakukannya dengan baik untuk tidak kehilangan perlawanan di tempat lawan menentang pasukan sukan Lisbon yang berazam untuk menang. Sekarang mereka mempunyai kelebihan di tempat sendiri, seri berada di tangan mereka.

Dengan prestasi semasa mereka dan rentetan persembahan yang baik di laman sendiri baru-baru ini, mereka akan menjadi pilihan hebat untuk bangkit dengan kemenangan dan mara ke pusingan 16 terakhir perlawanan itu .

Share.
Leave A Reply