Ramalan

Manchester City 2-1 RB Leipzig (AGG: 3-2)

Pada hari Selasa, Manchester City akan menjadi tuan rumah kepada RB Leipzig dalam perlawanan kedua pusingan 16 Liga Juara-Juara UEFA membabitkan kedua-dua pasukan.

Ia adalah permainan yang menjanjikan untuk menjadi keropok untuk peminat di Etihad dan juga untuk peminat di sebalik kaca televisyen mereka di seluruh dunia kerana kedua-dua pasukan bermain beberapa bola sepak terbaik di Eropah pada masa ini.

Nota Utama

  • Manchester City telah mengekalkan tiga rekod bersih dalam empat sejak kali terakhir bertemu Leipzig pada 22 Februari, menjaringkan 10 gol dalam proses itu.
  • Leipzig telah melakukan 13 pukulan ke sasaran sejak kali terakhir berdepan Manchester City dan hanya mempunyai penjaga gol lawan yang baik untuk dipersalahkan kerana tidak menjaringkan lebih banyak gol.

Panduan Borang: Manchester City   

Matlamat untuk Pep Guardiola dan anak buahnya adalah untuk memastikan bahawa mereka tidak kecewa dengan Leipzig yang berleluasa apabila mereka menjadi tuan rumah kepada mereka pada hari Selasa.

Perlawanan terakhir mereka menentang Crystal Palace dalam Liga Perdana menunjukkan bahawa mereka boleh terganggu dengan mudah dan Die Roten Bullen dikenali sebagai pengganggu.

Kerana tidak dapat menghasilkan banyak untuk kebanyakan permainan itu, ia mengambil penalti daripada penjaring terbanyak Erling Haaland untuk menyelamatkan kemerahan mereka di jalan raya.

Nasib baik bagi mereka, mereka telah jauh lebih baik di rumah.

Panduan Borang: RB Leipzig

Pasukan itu menduduki tempat ketiga dalam rekod Bundesliga Jerman selepas persembahan yang sangat yakin menentang Borussia Monchengladbach pada hari Sabtu dan pengurus Marco Rose akan merancang menentang City.

Pakar taktik Jerman itu akan menantikan kenyataan kemenangan menentang finalis Liga Juara-Juara 2020/21 tetapi ia bukanlah satu tugas yang mudah dalam apa cara sekalipun.

Fakta Manchester City lwn RB Leipzig

  • Kali terakhir kedua-dua pasukan bertemu di Etihad, City mengalami masalah. Permainan berakhir 6 – 3 memihak kepada City tetapi Leipzig menguasai sebahagian besar permainan.
  • Leipzig, yang ditubuhkan pada 2009, adalah salah satu daripada beberapa pasukan Jerman yang bukan sahaja memberi Man City peluang untuk mendapatkan wang mereka, tetapi telah mengalahkan mereka.
  • Man City telah memenangi semua perlawanan di tempat sendiri Liga Juara-Juara UEFA 2022/23 mereka, menjaringkan 10 gol dalam proses kemenangan ini.
  • RB Leipzig adalah salah satu pasukan penjaring gol tertinggi dalam Liga Juara-Juara musim ini. Enam daripada 14 gol mereka telah datang di atas jalan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Riyad Mahrez

Pemain Algeria itu adalah pemain terbaik menentang Die Roten Bullen ketika Manchester City bertandang ke Red Bull Arena bulan lalu.

Guardiola adalah seorang yang pelik tetapi tidak mungkin Mahrez akan berada di bangku simpanan untuk perlawanan itu. Jika ya, dia akan membuktikan senjata penting di bangku simpanan menentang Leipzig.

Josko Gvardiol

Pemain pertahanan itu bukan sahaja menjadi pemain hebat untuk Leipzig musim ini, tetapi dia juga muncul dengan gol yang sangat penting.

Setelah menjaringkan gol menentang City untuk memulihkan keseimbangan pada perlawanan pertama dan menjaringkan gol pada hari Ahad untuk membantu pasukannya mengatasi Monchengladbach, dia akan berusaha untuk meneruskan prestasi yang kaya ini.

Ramalan Manchester City lwn RB Leipzig

Manchester City dan RB Leipzig akan bersaing antara satu sama lain dari awal seperti yang ditunjukkan dalam perlawanan terbaru mereka.

Leipzig, bagaimanapun, mungkin lebih berhati-hati terutamanya selepas apa yang berlaku kali terakhir mereka melawat Etihad. Inilah sebabnya kami telah menang 2-1 untuk Cityzens .

Share.
Leave A Reply