Ramalan

Manchester City 2 – 0 Burnley

Vincent Kompany akan kembali ke Etihad selepas meninggalkan kelab sebagai legenda, tetapi dia tidak akan mendapat sambutan wira daripada bekas pasukannya.

Kedua-dua pasukan sedang berusaha untuk mendapatkan tiket pertama ke separuh akhir Piala FA pada April dan Kompany, yang disebut-sebut sebagai pengurus Manchester City masa depan, akan berharap dapat menarik perhatian bakal majikannya apabila dia membawa pasukan Burnley ke bandar.

Nota Utama

  • Burnley kini merupakan pasukan terbaik dalam Kejohanan Inggeris dan diumpamakan seperti Manchester City dalam gaya permainan mereka.
  • Manchester City mengharungi musim bergelora tetapi mereka telah mantap dalam Piala FA, terutamanya menentang lawan liga bawahan.

Panduan Borang: Manchester City

Selepas bergelut untuk menang 1 – 0 menentang Crystal Palace dalam Liga Perdana, Guardiola dan anak buahnya akan berharap untuk menebus prestasi hambar menentang pasukan liga yang lebih rendah.

Setelah gagal memenangi Piala FA sejak 2020, mereka juga akan merasakan bahawa mereka sepatutnya untuk gelaran sekali lagi. Keadaan semasa Liga Perdana juga akan merangsang mereka, kerana prospek untuk menamatkan musim tanpa trofi menatap wajah mereka.

Panduan Borang: Burnley

13 mata di hadapan saingan dalam Kejuaraan EFL menunjukkan bahawa mereka bersedia untuk kembali ke Liga Perdana dan bermain bola dengan pemain besar seperti yang mereka lakukan pada masa lalu yang tidak begitu jauh.

Manchester City akan membuktikan ujian terbesar mereka dan Vincent Kompany juga akan berusaha untuk membuktikan kehebatannya sebagai pengurus yang boleh bertahan dalam liga utama bola sepak Inggeris.

Datang selepas dua seri dan tiga kemenangan dalam lima perlawanan terakhir mereka juga sudah cukup persediaan untuk permainan.

Fakta Manchester City VS Burnley

  • Burnley tidak menang dalam 15 perlawanan menentang Manchester City, satu larian yang menjangkau perlawanan Liga Perdana pada Mac 2015.
  • Burnley kini bebas menjaringkan gol tetapi Manchester City telah menjadi lawan paling sukar mereka selama lebih daripada dua dekad.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Nathan Tella

Pemain tengah Southampton itu mempamerkan aksi yang memberangsangkan secara pinjaman untuk Clarets musim ini dan merupakan antara pemain paling dipercayai Vincent Kompany musim ini.

Dia adalah pemula dan penyudah banyak gerakan menjaringkan gol yang dimulakan Burnley semasa perlawanan dan dia akan menjadi segelintir untuk barisan tengah City untuk menangani apabila pasukan Kejuaraan itu melawat Etihad untuk perlawanan penting.

Erling Haaland

Ini kelihatan seperti pilihan yang jelas kerana jaringan percuma penyerang Norway itu. Bagaimanapun, dia adalah pemain kami untuk ditonton kerana Burnley adalah jenis pasukan yang dia suka menentang.

Dia akan menimbulkan ancaman yang tidak perlu dihadapi oleh pasukan Kompany melalui penyerang musim ini dan akan mengambil beberapa usaha pertahanan yang luar biasa untuk dihentikan.

Ramalan Manchester City lwn Burnley

Sejarah mencadangkan kemenangan untuk Manchester City tetapi terima kasih kepada permainan Burnley yang lebih baik, ia mungkin bukan perniagaan seperti biasa untuk anak buah Pep Guardiola.

Kedudukan 2 – 1 memihak kepada juara bertahan Liga Perdana itu, yang juga selari dengan sejarah antara kedua-dua pasukan, adalah kemungkinan keputusan perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply