Ramalan

Tottenham Hotspur 2-0 AC Milan

Selepas perlawanan pertama yang menyaksikan beberapa bola sepak menarik dimainkan sebahagian besarnya oleh AC Milan, Tottenham perlu melakukan lebih daripada sekadar bertindak balas dan mengambil inisiatif apabila mereka menentang AC Milan pada hari Rabu.

Spurs mengharungi permainan dengan ketinggalan satu gol tetapi akan digalakkan oleh fakta bahawa mereka akan bermain di tempat sendiri di hadapan peminat bertenaga mereka. Ia ditetapkan sebagai malam yang penuh emosi di London Utara.

Nota Utama

  • Tottenham Hotspur kini menikmati tiga kemenangan berturut-turut di tempat sendiri dalam semua pertandingan.
  • Walau bagaimanapun, bentuk keseluruhan mereka menunjukkan bahawa mereka menuju ke perlawanan utama ini selepas dua kekalahan terus.
  • Rekod AC Milan di tempat lawan bukanlah yang terbaik kerana mereka hanya mampu memenangi satu daripada lima perlawanan terakhir mereka di atas padang.

Panduan Borang: Tottenham Hotspur

Tottenham Hotspur akan mengetahui kepentingan perlawanan ini dan tidak memerlukan motivasi sebanyak itu untuk tugasan yang akan datang.

Memang, suasana di sekeliling kelab adalah kurang ideal, terutamanya apabila anda menganggap bahawa mereka baru sahaja tewas dua perlawanan berturut-turut.

Dalam satu perlawanan besar seperti ini, buku borang akan keluar dari tingkap kerana emosi daripada orang ramai akan memuncak sepanjang masa, mendorong Spurs ke hadapan dan menuntut mereka memperoleh kemenangan semula.

Panduan Borang: AC Milan

Juara Serie A semasa mungkin tidak mengalami musim seperti yang mereka bayangkan untuk diri mereka sendiri tetapi Liga Juara-Juara menawarkan peluang untuk mereka memenangi trofi dan memanfaatkan situasi mereka sepenuhnya.

Mereka akan menghadapi perlawanan ini selepas kekalahan 2-1 yang diserahkan kepada mereka oleh Fiorentina dalam Liga di tempat lawan.

Sudah, rekod AC Milan di tempat lawan bukanlah yang terbaik dan perjalanan ke stadium Tottenham Hotspur di London Utara adalah tugas yang berat tetapi mereka mempunyai peluang untuk melakukan sesuatu yang besar pada hari Rabu.

Fakta Tottenham Hotspur lwn AC Milan

  • Kedua-dua pasukan ini pernah berhadapan antara satu sama lain sebelum ini dalam pertandingan ini pada tahun 2011. Tottenham Hotspur berjaya menyingkirkan AC Milan daripada pertandingan dengan keputusan yang mengejutkan pada masa itu.
  • Permainan itu kemudiannya diputuskan oleh jaringan Peter Crouch di San Siro.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Harry Kane

Sudah tiba masanya untuk penjaring terbanyak Tottenham Hotspur tampil ke hadapan dalam perlawanan terbesar Tottenham musim ini.

Kane hanya menjaringkan satu gol dalam kempen Liga Juara-Juara musim ini yang tidak akan mencukupi jika Spurs mahu mara.

Rafael Leao

Bintang paling cemerlang dan pemain utama Milan, Rafael Leao akan menikmati malam yang besar untuk dirinya dan kelabnya.

Persembahan hebat daripadanya akan menjadi kunci jika Milan mahu menutup mulut penonton tuan rumah.

Ramalan Tottenham Hotspur lwn AC Milan

Dengan penonton stadium Tottenham Hotspur yang penuh emosi di belakang mereka, Spurs akan mendapat inspirasi besar untuk mendominasi lawan mereka dari Itali dan bangkit dengan kemenangan kemunculan semula yang sensasi.

Share.
Leave A Reply