Ramalan

Liverpool 1-2 Manchester United

Dalam apa yang sudah pasti salah satu perlawanan bola sepak berprofil tertinggi dalam bola sepak Inggeris, Liverpool dan Manchester United akan beraksi sekali lagi.

Anfield akan menjadi tuan rumah perlawanan hebat antara dua pesaing lama yang berada dalam kedudukan berbeza di atas meja.

Liverpool kini berada di tangga keenam dalam Liga dan enam mata dari tempat keempat sementara juga ketinggalan 10 mata di belakang Manchester United.

Sebaliknya, Manchester United sedang mencari untuk mengejar mereka yang berada di atas mereka daripada melihat ke atas bahu mereka. The Red Devils telah pun meraih kemenangan dalam perlawanan pertama perlawanan ini dan akan berusaha untuk melakar kemenangan berganda ke atas saingan sengit mereka.

Mereka berada 11 mata di belakang Arsenal di tangga teratas dengan satu perlawanan di tangan dan enam mata di belakang Juara semasa Manchester City dengan satu perlawanan di tangan ke atas mereka juga.

Nota Utama

  • Liverpool telah memungut mata keempat terbanyak di tempat sendiri dalam Liga (27) dan hanya tewas sekali di laman sendiri sepanjang musim.
  • Manchester United berada dalam 11 perlawanan tanpa kalah pada masa ini.
  • Mereka juga berada dalam empat kemenangan berturut-turut dalam semua pertandingan.

Panduan Borang: Liverpool

The Reds telah mula mencari diri mereka sedikit. Mereka telah memenangi tiga daripada lima perlawanan terakhir mereka dan hanya bangkit daripada kemenangan 2-0 yang baik menentang Wolverhampton Wanderers.

Anak buah Jurgen Klopp akan terdesak untuk mengekalkan konsistensi dalam beberapa minggu dan bulan akan datang dan kemenangan menentang pasukan Manchester United yang bermain dalam bentuk seperti ini boleh menjadi pemangkin yang menyaksikan mereka meningkatkan tahap mereka untuk baki musim ini.

Panduan Borang: Manchester United

Anak buah Erik Ten Hag nampaknya tidak boleh kalah pada masa ini. Mereka menggali sedalam-dalamnya untuk memastikan kemenangan semula menentang West Ham United dalam Piala FA pada hari Rabu dan menunjukkan daya tahan yang pastinya tidak ada pada musim lalu.

Bulan Februari sudah menunjukkan bahawa mereka boleh bersaing dengan yang terbaik, menewaskan yang terbaik dan juga memenangi trofi tetapi kemenangan menentang musuh ketat mereka akan menjadi kenyataan besar untuk apa yang akan datang dari Red Devils pada masa hadapan.

Fakta Liverpool lwn Manchester United

  • Sejarah terbaharu dalam perlawanan ini sangat memihak kepada Liverpool kerana mereka telah memenangi tiga daripada enam perlawanan terakhir yang pernah mereka lawan antara satu sama lain.
  • United tidak pernah menang di Anfield sejak 2016.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Mohammed Salah

Dalam musim yang buruk mengikut standard beliau dan Liverpool, Mohammed Salah masih berjaya menjaringkan sembilan gol Liga dan membantu lima lagi musim ini.

Dia akan mencari untuk menjaringkan dua gol berturut-turut apabila dia berdepan pasukan Manchester United yang dia suka untuk menjaringkan gol.

Marcus Rashford

Pemain antarabangsa England itu merupakan antara pemain terbaik dunia setakat ini musim ini, dengan 25 gol dalam semua pertandingan, termasuk satu gol dalam perlawanan akhir Piala Liga.

Dia akan menikmati peluang untuk mendapatkan satu lagi gol dalam perlawanan besar apabila United menentang Liverpool.

Ramalan Liverpool lwn Manchester United

Liverpool mungkin kelihatan seperti mereka sedang mempamerkan beberapa prestasi tetapi Manchester United beroperasi pada tahap yang lain dan mereka pada masa ini kelihatan tidak terganggu oleh mana-mana lawan pada masa ini.

Kami telah menang 2-1 untuk Red Devils kerana kami percaya bahawa mereka akan mempunyai semua alat dalam kesebelasan utama mereka serta di bangku simpanan untuk meraih kemenangan besar di belakang lawan mereka pada hari Ahad.

Share.
Leave A Reply