Ramalan

Arsenal 2-0 Everton

Sebulan selepas pertemuan terakhir mereka, Arsenal dan Everton bersedia untuk bertarung sekali lagi tetapi kali ini di Stadium Emirates.

The Gunners akan berusaha untuk membalas dendam kekalahan mengejut mereka kepada Toffees di Goodison Park manakala Evertonians akan tahu bahawa mereka perlu memberikan jenis prestasi yang sama seperti yang mereka lakukan pada kali pertama untuk meninggalkan rumah Pendahulu Liga dengan keputusan yang positif.

Nota Utama

  • Selepas mengharungi tiga perlawanan tanpa kemenangan, Arsenal telah kembali ke landasan dan mula mencatat kemenangan bersama-sama dengan dua perlawanan berturut-turut sudah dimenangi.
  • Everton hanya satu mata dari keselamatan tetapi telah memenangi dua dan tewas tiga daripada lima perlawanan terakhir mereka. Setiap mata yang mereka boleh perolehi adalah penting pada ketika ini dalam musim mereka.

Panduan Borang: Arsenal

The Gunners akan berusaha untuk menjadikannya tiga kemenangan berturut-turut apabila mereka melayan kunjungan Everton pada hari Rabu. Ketika perlumbaan kejuaraan terus hangat, anak buah Mikel Arteta perlu menekan kelebihan itu.

Arsenal sebahagian besarnya selesa dalam kemenangan 1-0 mereka menentang Leicester City tetapi berdepan pasukan Everton yang pastinya akan lebih sukar daripada lawan mereka pada hujung minggu sebelumnya.

Panduan Borang: Everton

Shaun Dyche mungkin menikmati permulaan hidup yang sempurna dengan Everton menyaksikan pasukannya melakar kemenangan besar menentang lawan Rabu bulan lalu tetapi dia tahu bahawa tugas yang dia ada adalah tugas yang hebat.

Everton kini berada di tangga ke-18 dan satu mata di belakang Leeds United di tangga ke-17 selepas bermain dalam jumlah permainan yang sama. Mereka sama sekali tidak akan menjadi pilihan menentang Arsenal walaupun pada hakikatnya mereka mampu menewaskan Gunners sekali musim ini.

Fakta Arsenal VS Everton

  • Dalam Liga Perdana abad ini, Arsenal telah menjadi tuan rumah Everton di tempat sendiri sebanyak 22 kali.
  • Pada masa itu, Everton hanya menang sekali.
  • Kemenangan ini berlaku pada tahun 2021 apabila kesilapan Bernd Leno mengakibatkan kemenangan Gunners.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Bukayo Saka

Walaupun Saka tidak mencatatkan rekod dalam perlawanan terakhir, dia adalah salah seorang pemain Arsenal yang paling berbahaya.

Kepantasannya, kekuatannya, Dinamisme serta pandangannya terhadap gol akan dipertontonkan sekali lagi apabila Arsenal menentang Everton.

Alex Iwobi

Pemain antarabangsa Nigeria itu telah ditempatkan di semua jenis posisi musim ini dan sebahagian besarnya kelihatan seperti salah seorang pemain terbaik Everton.

Dia adalah pencipta terbaik Everton secara statistik dengan enam bantuan untuk namanya musim ini dan akan diperlukan untuk memainkan apa sahaja kedudukan yang diminta daripadanya serta mempamerkan prestasi yang mantap untuk pasukannya.

Arsenal lwn Everton: Ramalan

Tidak kira apa yang berlaku di Goodison Park, perlawanan ini sepatutnya semudah mereka datang untuk Gunners. Kami meramalkan kemenangan selesa 2-0 untuk anak buah Mikel Arteta yang akan mendapat sokongan berterusan peminat di kalangan orang ramai.

Share.
Leave A Reply