Ramalan

Manchester United 2-0 Newcastle

Dalam perlawanan akhir yang mempunyai makna penting bagi kedua-dua kelab, Manchester United dan Newcastle akan bertemu dalam perlawanan akhir Piala Carabao pada hari Ahad.

Ia akan menjadi perlawanan yang memulakan era baru untuk kedua-dua kelab serta membantu meningkatkan semangat mereka untuk baki musim ini.

Nota Utama

  • Manchester United tidak tewas dalam lapan perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan musim ini.
  • Mereka telah mengekalkan empat gol tanpa bolos berturut-turut dalam piala Carabao, menjaringkan lebih daripada dua gol pada masa itu.
  • Newcastle United hanya memenangi dua daripada lima perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.
  • Dua kemenangan dalam larian ini adalah menentang Southampton dalam dua perlawanan separuh akhir Piala Carabao.

Panduan Borang: Manchester United

Prestasi The Red Devils sangat baik dalam piala Carabao kerana mereka tidak bolos sejak pusingan pertama menentang Aston Villa. Lima perlawanan Piala Liga mereka menyaksikan mereka mengekalkan empat gol tanpa bolos dan menjaringkan 14 gol.

Anak buah Erik Ten Hag akan berdepan dengan cabaran paling sukar mereka dalam persaingan apabila mereka melangkah ke padang Wembley untuk menentang Magpies pada hari Ahad tetapi mereka akan menjadi pilihan untuk memenangi kejohanan pertama mereka dalam tempoh enam tahun.

Panduan Borang: Newcastle

Musim impian untuk Newcastle United boleh ditingkatkan dengan kemenangan Piala Liga pada hari Ahad. Pemburuan mereka untuk trofi buat kali pertama sejak 1955 mungkin akan berakhir pada hari Ahad tetapi mereka mempunyai gunung yang besar untuk didaki.

Mereka juga akan tanpa penjaga gol pilihan utama Nick Pope yang menerima kad merah dalam kekalahan mereka kepada Liverpool pada hujung minggu.

Martin Dubravka bermain untuk Manchester United pada separuh pertama musim dalam kejohanan ini semasa dia dipinjamkan bermakna dia juga terikat dengan piala.

Newcastle menjaringkan lapan gol dalam kejohanan itu dan hanya melepaskan dua gol dalam perjalanan ke final. Anak buah Eddie Howe akan menjadi underdog untuk perlawanan akhir tetapi akan yakin dengan kebolehan mereka sendiri apabila berdepan United.

Fakta Manchester United lwn Newcastle

Manchester United dan Newcastle pernah bertembung antara satu sama lain dalam kejohanan ini hanya sekali sebelum ini. Gol daripada Anderson dan Tom Cleverly mengesahkan kemenangan Manchester United di Old Trafford menentang Magpies.

Ia adalah kekalahan 2-1 untuk Magpies dengan Papiss Demba Cisse menarik balik pasukannya pada tahun 2012.

Perlawanan terbaru mereka walaupun berkesudahan dengan keputusan seri 0-0.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Marcus Rashford

Jumlah gol Marcus Rashford untuk musim ini ialah 24 dalam semua pertandingan setakat ini yang merupakan pulangan gol terbaiknya dalam kariernya.

Pemain Inggeris itu tidak asing dengan menjaringkan gol dalam perlawanan terbesar dan kebolehan cengkamannya akan menjadi kunci untuk United menang.

Bruno Guimaraes

Pemain tengah Brazil itu telah menjadi pemain terbaik mereka musim ini dan akan menjadi sangat penting dalam perlawanan akhir. Dia akan berehat dengan baik untuk perlawanan itu selepas menjalani penggantungan.

Ramalan Manchester United lwn Newcastle

Dalam apa yang akan menjadi perlawanan penting bagi kedua-dua kelab, Manchester United dan Newcastle akan memberikan yang terbaik untuk memenangi piala tetapi kemenangan dalam perlawanan ini akan menjadi milik Red Devils.

Share.
Leave A Reply