Ramalan

Manchester United 1-0 Barcelona

Perlawanan kedua antara Manchester United dan Barcelona berlangsung di Old Trafford.

Selepas seri 2-2 berdenyut di Nou Camp, anak buah Erik Ten Hag akan dilihat sebagai pilihan kecil kerana mereka memegang kelebihan tempat sendiri apabila Barcelona bertandang ke Teater impian.

Nota Utama

  • Manchester United tidak pernah tewas di tempat sendiri dalam 17 perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan musim ini.
  • Kekalahan terakhir mereka di tempat sendiri adalah ketika menentang lawan Sepanyol ketika Real Sociedad secara kontroversi menewaskan mereka 1-0.
  • Barcelona tidak pernah tewas dalam 11 perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam semua pertandingan.
  • Walau bagaimanapun, di Eropah, mereka telah tewas dua daripada tiga perlawanan di tempat lawan yang dimainkan dalam Liga Juara-Juara musim ini.

Panduan Borang: Manchester United

The Red Devils menyusuli prestasi mantap menentang Barcelona minggu lalu dengan kemenangan 3-0 yang sangat kuat menentang Leicester City.

Kemenangan dan persembahan daripada anak buah Erik Ten Hag bermakna mereka akan memasuki minggu penting bagi mereka dengan penuh keyakinan.

Kemenangan malam Khamis untuk United akan melanjutkan rekod tanpa kalah mereka di tempat sendiri kepada 18 dan menyaksikan mereka mara ke pusingan 16 terakhir.

Panduan Borang: Barcelona

Pendahulu liga La Liga baru sahaja menang 2-0 di tempat sendiri menentang Cadiz dan pergi ke utara England dengan mengetahui bahawa mereka mempunyai tugas yang sukar untuk mereka.

Ia bukan persembahan yang sangat meyakinkan dari Barcelona pada perlawanan pertama dan mereka bernasib baik kerana tidak melepaskan lebih banyak gol dalam perlawanan itu.

Lebih memburukkan keadaan, anak buah Xavi akan kehilangan gandingan pemain tengah utama Gavi dan Pedri.

Mereka adalah salah satu pasukan terbaik di Eropah tetapi ini mungkin ujian terbesar yang perlu mereka tempuhi musim ini.

Fakta Manchester United lwn Barcelona

  • Manchester United dan Barcelona hanya pernah bertemu dua kali di Old Trafford dalam Pertandingan Eropah.
  • Dalam dua perlawanan tersebut, kedua-dua pasukan telah memenangi satu sekeping. Yang terbaru daripada perlawanan itu ialah kemenangan 1-0 untuk Barcelona dengan gol sendiri Luke Shaw perbezaannya.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Robert Lewandowski

Penyerang Poland itu tidak dapat menambah jumlah golnya pada perlawanan pertama tetapi akan mencari perbezaan pada perlawanan kedua.

Dia menjaringkan lima kali dalam Liga Juara-Juara sebelum Barcelona diturunkan dan akan kemaruk untuk lebih banyak gol menentang United.

Marcus Rashford

  • Dengan dua jaringan pada hujung minggu, Marcus Rashford menjadikan jumlah golnya untuk musim ini kepada 24 dalam semua pertandingan untuk meneruskan prestasi merahnya.
  • Tidak dinafikan bahawa pemain Inggeris itu adalah pemain terbaik di planet ini.
  • Dia sudah menjaringkan gol menentang pasukan Catalan pada perlawanan pertama dan satu gol pada perlawanan kedua mungkin sudah cukup untuk melihat United meneruskannya.

Ramalan Manchester United lwn Barcelona

Kemenangan 1-0 untuk United adalah apa yang kami ramalkan kerana Red Devils akan menambah keyakinan kerana pemain mereka yang kembali yang tidak beraksi pada perlawanan pertama serta kehilangan pemain Barcelona pada perlawanan kedua.

Ia akan menjadi perlawanan yang hampir tetapi itu akan menjadi perbezaannya.

Share.
Leave A Reply