Ramalan

Tottenham Hotspur 1-0 Chelsea

Pentas ditetapkan pada petang Ahad apabila Tottenham Hotspur dan Chelsea berdepan buat kali kedua musim ini dalam perlawanan derby London. Lima tempat dan 11 mata memisahkan kedua-dua pasukan menjelang perlawanan Ahad ini.

Nota Utama

  • Chelsea telah gagal memenangi mana-mana daripada lima perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.
  • Pada masa itu mereka telah gagal menjaringkan gol dalam empat daripada perlawanan tersebut. Pada bulan Februari, mereka hanya menjaringkan sekali sahaja.
  • Tottenham Hotspur telah memenangi empat daripada enam perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.
  • Mereka telah mengekalkan rekod bersih dalam setiap kemenangan itu juga.

Panduan Borang: Tottenham Hotspur

Spurs akan berusaha untuk menambah masalah pelawat mereka dalam perlawanan timbal balik apabila mereka menentang Blues di laman sendiri.

Kemenangan padu pada hujung minggu menentang West Ham United menunjukkan bahawa mereka kembali ke landasan dan mencari kaki mereka.

Dengan Newcastle dan Manchester United tidak bermain pada hujung minggu, mereka akan melihat ini sebagai peluang untuk menegaskan diri mereka dengan tegas ke dalam perbualan empat teratas dan mencipta jurang empat mata di atas Newcastle.

Panduan Borang: Chelsea

Ia merupakan tempoh yang kurang ideal untuk anak buah Graham Potter. Mereka seolah-olah tidak boleh membeli gol pada masa ini dan kemenangan sukar diperoleh. Mereka benar-benar kelihatan seperti pasukan yang kurang keyakinan dan peluang rapi yang mereka cipta untuk diri mereka sendiri tidak diambil.

Kekalahan 1-0 di tempat sendiri kepada Southampton menyaksikan mereka mencipta peluang besar untuk mereka benar-benar mengubah permainan dan menang tetapi pasukan itu tidak dapat menjaringkan gol. Ini telah menjadi trend untuk pasukan sejak pergantian tahun dan pada masa ini ia tidak kelihatan seperti berhenti.

Mereka kini ketinggalan 11 mata di belakang Spurs dengan satu perlawanan dalam tangan tetapi kekalahan mungkin bermakna penghujung jalan bagi mereka setakat kelayakan empat teratas.

Fakta Tottenham Hotspur lwn Chelsea

  • Chelsea telah menjadi prolifik apabila mereka menentang Tottenham Hotspur di tempat lawan selama bertahun-tahun.
  • Mereka telah menang dalam tiga lawatan terakhir mereka ke stadium Tottenham Hotspur, mengekalkan rekod bersih pada setiap perjalanan merentas bandar.
  • Kali terakhir Tottenham meraih kemenangan di tempat sendiri dalam Liga Perdana menentang Chelsea adalah pada 2018.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Harry Kane

Penjaring terbanyak sepanjang masa Tottenham Hotspur akan berusaha untuk menambah 17 gol Liganya musim ini menentang pesaingnya di London. Dengan tiada gol menentang Chelsea di laman sendiri sejak November 2018, dia akan berasa gatal untuk masuk dalam senarai penjaring.

Raheem Sterling

Penampilan Raheem Sterling menentang Southampton adalah sangat positif dan pengenalannya membawa kepada penciptaan peluang terbaik Chelsea.

Dia kelihatan tajam dan tegas pada pasukan yang tidak mempunyai sebarang kualiti itu pada masa ini.

Pengalamannya mungkin yang Chelsea perlukan untuk mengubah keadaan, bermula dengan perlawanan Tottenham.

Ramalan Tottenham Hotspur lwn Chelsea

Kami meramalkan kemenangan 1-0 Spurs kerana perlawanan itu akan menjadi hubungan rapat tetapi prestasi terkini Tottenham serta ketidakupayaan Chelsea untuk menjaringkan gol baru-baru ini akan memberi keseimbangan dalam memihak kepada pasukan tuan rumah.

Share.
Leave A Reply