Ramalan

Leicester City 1-2 Arsenal

Pada petang Sabtu, Pendahulu Liga Perdana Arsenal akan bertandang ke Stadium King Power untuk menentang Leicester City ketika The Gunners mahu mengekalkan pendahuluan mereka di puncak liga untuk tempoh seminggu lagi.

Nota Utama

  • Leicester City hanya memenangi satu daripada lima perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri dalam Liga Perdana.
  • Perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri memang menghasilkan kemenangan kerana mereka dapat mengalahkan saingan Arsenal, London Utara, Tottenham Hotspur di tempat sendiri.
  • Arsenal hanya kalah satu daripada sembilan perlawanan terakhir mereka di tempat lawan.
  • Pada masa itu mereka telah mengekalkan lima rekod bersih dan memenangi lapan perlawanan.

Panduan Borang: Leicester City

The Foxes mengalami kekalahan teruk menentang Manchester United di Old Trafford hanya apabila mereka kelihatan seperti mengumpul sedikit momentum selepas menewaskan Aston Villa dan Tottenham Hotspur.

Kini, anak buah Brendan Rogers perlu bangkit semula menentang pendahulu liga dan mengambil keputusan yang mendekatkan mereka kepada keselamatan.

Panduan Borang: Arsenal

Apa yang kelihatan seperti kekalahan penentu musim menentang Manchester City pada pertengahan minggu disusuli dengan kemenangan penentu musim pada hujung minggu menentang Aston Villa.

Anak buah Mikel Arteta bangkit dari belakang dua kali menentang Aston Villa untuk bangkit dengan kemenangan penuh emosi di taman Villa. Kemenangan itu lebih bermakna apabila pesaing kejuaraan, Manchester City kehilangan mata kepada Nottingham Forest lewat hari itu.

Leicester City bukanlah perlawanan yang mudah buat Gunners tetapi ia adalah perlawanan yang mesti dimenangi jika ingin mengekalkan pendahuluan di puncak liga.

Fakta Leicester City lwn Arsenal

Dalam lima pertemuan terakhir mereka dalam Liga Perdana, Leicester City telah menang tiga manakala Arsenal telah memenangi dua tetapi Arsenal telah memenangi dua perlawanan terakhir di Stadium King Power.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Kelechi Ihenacho

Penyerang Nigeria itu menjadi kunci kejayaan Leicester City baru-baru ini.

Dengan dua gol dan tiga assist dalam tiga perlawanan terakhirnya, prestasinya baru-baru ini sangat menggembirakan.

Bukayo Saka

Saka telah menjaringkan sembilan gol dan telah membantu sebanyak lapan kali setakat musim ini. Dia kini berada dalam rentak untuk menjalani musim dengan lebih 10 gol dan 10 bantuan.

Pemain Inggeris itu kini mencapai wilayah kelas dunia dan kini merupakan antara pemain terbaik dalam Liga Perdana.

Pemain berusia 21 tahun itu sekali lagi akan menjadi pembeza apabila perlumbaan kejuaraan semakin panas.

Ramalan Leicester City lwn Arsenal

Keyakinan Arsenal akan berada pada tahap tertinggi sepanjang masa selepas kemenangan mereka menentang Aston Villa di tempat lawan kerana cara mereka menang.

Mereka pasti akan menjadi pilihan apabila mereka pergi ke Leicester tetapi musang telah terbukti sebagai pasukan yang boleh mengalahkan sesiapa sahaja pada hari mereka.

Bagaimanapun, kami telah menang 2-1 untuk Arsenal kerana The Gunners akan mempunyai terlalu banyak kualiti untuk lawan mereka dan bangkit dengan kemenangan penting.

Share.
Leave A Reply