Cabutan Liga Juara-Juara UEFA telah selesai dan pasukan tahu siapa yang berdiri di hadapan mereka dalam usaha mereka untuk kegemilangan Eropah.

Finalis 2020/21 Manchester City akan pergi ke Leipzig, Jerman, untuk memulakan perjalanan mereka ke final Eropah kedua pada 22 Februari 2023 sebelum mengalu-alukan separuh akhir Liga Europa UEFA 2021/22 ke Etihad pada 14 Mac 2023.

Keputusan seri adalah sama seperti yang pernah dilakukan City pada masa lalu dalam erti kata bahawa lawan mereka bukanlah pemain kelas berat Eropah yang boleh menyukarkan hidup mereka. Pada masa yang sama, undian itu mungkin merupakan seri yang paling menyusahkan yang mungkin diperoleh gergasi Liga Perdana itu kerana Leipzig adalah wildcard yang muktamad.

Analisis SWOT Manchester City

Kekuatan

Leipzig mungkin menjadi wildcard terbaik di Eropah, setelah menewaskan Real Madrid kekalahan pertama mereka musim ini dalam semua pertandingan dan mengharungi setiap rintangan pada masa lalu untuk mara ke separuh akhir kedua-dua Liga Juara-Juara pada 2019/20 dan Liga Europa terakhir musim. Bagaimanapun, senjata City berada dalam kedalaman skuad mereka yang luas.

Juara Inggeris enam kali itu mempunyai, paun demi paun, boleh dikatakan kedalaman skuad terbaik di seluruh Eropah. Pep Guardiola sentiasa berbelanja yang baik dan di City, dia memastikan untuk melabur dengan bijak dalam bakat yang betul. Leipzig tidak mempunyai kemewahan sebegini, yang meletakkan mereka dalam keadaan yang tidak menguntungkan ketika perlawanan itu.

Kelemahan

Manchester City bermain dalam Liga Perdana dan oleh itu, boleh mengumpul keletihan sebelum perlawanan.

Pasukan Guardiola dijangka bersaing untuk setiap kejuaraan setiap musim dan jika musim ini menjadi seperti itu, mereka mungkin bermain sehingga lapan perlawanan sebulan selepas rehat Piala Dunia.

Ini boleh melemahkan mereka untuk Leipzig, yang akan menjadi lebih segar kerana kelab Jerman tidak bersaing dalam banyak pertandingan setiap musim.

Peluang

Man City boleh mengambil kesempatan daripada format pusingan kalah mati kejohanan Eropah baharu yang tidak lagi menganggap gol di tempat lawan sebagai pilihan pemecah seri.

City kini boleh memberi tumpuan untuk mendapatkan sekurang-kurangnya dua gol di Arena Red Bull dan menamatkan tugas di Etihad pada perlawanan timbal balik untuk memastikan garis agregat cukup lebar untuk membolehkan mereka mara ke suku akhir.

ugutan

City akan berhati-hati dengan suasana di Arena Red Bull, kerana ia adalah tempat yang sama di mana Real Madrid mendapat kekalahan pertama musim ini.

Peminat Jerman dikenali sebagai antara yang paling meriah di Eropah. Penjaga rohani Liga Juara-Juara, Real Madrid, tidak melihat peminat, lelaki ke-13 Leipzig, datang.

Mereka menceriakan pasukan mereka untuk menang dan melakukan apa yang tidak boleh dilakukan oleh sesiapa pun dalam LaLiga sehingga ketika itu. Manchester City menghadapi nasib yang sama apabila mereka membuka pusingan kalah mati Liga Juara-Juara 2022/23 di tempat lawan.

Apa yang diharapkan daripada Manchester City

Memandangkan RB Leipzig bukanlah orang yang menolak, kami menjangkakan mereka akan menembusi benteng pertahanan Man City di kedua-dua kaki.

City telah dilaporkan memantau beberapa pemain dari pasukan Jerman itu untuk potensi perpindahan dan jika pemain ini diturunkan pada hari itu, mereka pasti akan melihat untuk memberikan akaun yang baik tentang diri mereka sendiri.

Oleh itu, ia akan menjadi permainan yang penuh dengan gol dan pemenang akan ditentukan oleh siapa yang menjaringkan gol terbanyak.

Ramalan: Manchester City menang dengan agregat 4 – 2.

Share.
Leave A Reply