Ramalan

Manchester City 2-0 Aston Villa

Nota Penting

  • Manchester City gagal mengambil kesempatan untuk mengurangkan jurang mata dengan Arsenal kepada 2 mata, apabila mereka tewas 1-0 di Tottenham Hotspur.
  • Aston Villa pula ditewaskan di laman sendiri 4-2 oleh Leicester City. Pasukan tuan rumah diberi tamparan hebat pada separuh masa pertama akibat asakan berterusan oleh pasukan pelawat.

Panduan Prestasi

Manchester City – LWWLW

Aston Villa – LWWDW

Fakta Perlawanan

  • Manchester City agak dominan dalam pertemuan ini. Mereka telah memenangi empat daripada lima pertemuan terakhir dengan Aston Villa.
  • Aston Villa berjaya menahan juara bertahan City dengan keputusan seri 1-1 di Villa Park, hasil gol penyamaan di saat-saat akhir perlawanan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Ollie Watkins

Penyerang Inggeris itu berjaya melakar satu gol pada perlawanan lepas menentang Leicester City dan akan berharap untuk meneruskan prestasinya hebatnya dalam perlawanan ini.

Erling Haaland

Walaupun Haaland telah memungut jumlah gol yang luar biasa musim ini, terdapat kritikan bahawa beliau masih patut disalahkan untuk prestasi hambar City. Beliau dilihat tidak terlibat dalam fasa pembentukan peluang bersama rakan sepasukan yang lain. Bagaimanapun, segala kritikan itu akan dibidas jika beliau mampu meraih satu atau dua gol di sini.

Share.
Leave A Reply