Ramalan

Newcastle United 2-0 West Ham

Nota Penting

  • Newcastle United terikat dengan keputusan seri tanpa jaringan di Crystal Palace. Bagaimanapun, keputusan tersebut sudah mencukupi untuk mengekalkan mereka di kedudukan tiga teratas kerana Manchester United gagal melakar kemenangan ke atas Arsenal di Emirates.
  • West Ham United berjaya mengakhiri prestasi buruk dengan menewaskan Everton 2-0 dan akibat keputusan itu, Frank Lampard dipecat oleh pengarah Everton.

Panduan Prestasi

Newcastle United – DWDDW

Everton – WLDLL

Fakta Perlawanan

  • Kedua-dua pasukan ini telah bertemu sebanyak 48 kali dalam saingan Liga Premier. Newcastle United lebih dominan dengan 22 kemenangan, manakala West Ham hanya menang 14 kali.
  • West Ham hanya memenangi satu daripada lima pertemuan terakhir dengan Newcastle United dan perlawanan terakhir berakhir dengan keputusan seri 1-1 pada 2022.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Bruno Guimares

Maestro Brazil itu telah memainkan peranan penting dalam kebangkitan Newcastle United musim ini, dan akan menjadi pemain utama sekali lagi jika mereka ingin merampas tiga mata penuh dalam perlawanan ini.

Alex Iwobi

Penghijrahan Anthony Gordon ke Newcastle United telah meninggalkan suatu kekosongan kualiti dalam skuad Toffees. Sekarang, ‘bintang’ lain perlu mengambil langkah kanan dan memacu Everton elakkan mereka kekal di zon relegasi. Iwobi perlu memikul tanggungjawab itu sekarang di bahagian serangan. Ini merupakan peluang terbuka baginya untuk membuktikan kemampuannya sekali lagi.

Share.
Leave A Reply