Ramalan

Brighton 2-0 Bournemouth

Nota Penting

  • Brighton berharap untuk dapat kembali ke landasan kemenangan dalam saingan liga selepas hanya mampu merakam keputusan seri di Stadium King Power yang menyaksikan mereka kehilangan dua mata penting.
  • Bournemouth pula disekat di laman sendiri selepas kunjungan pasukan in-form, Nottingham Forest. Keputusan itu, menambat lagi prestasi buruk mereka sejak baru-baru ini yang menyaksikan mereka gagal memperolehi sebarang kemenangan dalam lima perlawanan terakhir mereka.

Panduan Prestasi

Brighton and Hove Albion – DWWLW

Bournemouth – DLLLL

Fakta Perlawanan

  • Dua pasukan ini telah bertemu sebanyak enam kali dalam saingan liga, dengan Bournemouth meraih kemenangan lebih dominan. Mereka telah memenangi perlawanan ini EMPAT kali berbanding hanya satu kemenangan untuk Brighton.
  • Brighton berharap dapat membalas dendam terhadap keputusan 5-0 apabila Cherries membelasah mereka pada 2019.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Pascal Groß

Tidak banyak sorotan dan gembar-gembur mengenai penyerang Seagulls itu musim ini, tetapi beliau kekal sebagai penjaring kedua tertinggi mereka musim ini.

Beliau berjaya meledak enam gol dan hanya kedua tertinggi kepada Leandro Trossard yang telahpun berhijrah.

Dominic Solanke

Solanke menyumbang pelbagai kebolehan daripada hanya jaringan gol bagi pasukan Cherries ini.

Corak permainan yang melibatkan beliau bertarung kuat dengan pemain pertahanan lawan serta mencipta gabungan permainan dengan pemain-pemain seperti Christie dan Moore amat menarik dan memberangsangkan.

Share.
Leave A Reply