Ramalan

Brentford 2-1 Southampton

Nota Penting

  • Brentford gagal memperoleh tiga mata penuh apabila mereka membuat kunjungan ke Yorkshire untuk menentang Leeds. Perlawanan itu berakhir dengan keputusan seri tanpa gol.
  • Southampton pula meneruskan prestasi buruk mereka dengan kekalahan di laman sendiri kepada Aston Villa. Permainan itu berakhir dengan kekalahan tipis 1-0.

Panduan Prestasi

Brentford – DWWWD

Southampton – LWLLL

Fakta Perlawanan

  • Kedua pasukan ini hanya bertemu dua kali dalam era Liga Premier dan masing-masing merekod satu kemenangan dalam pertemuan ini. Brentford memenangi perlawanan ini pada pada Mei 2022, manakala Southampton meraih kemenangan pada bulan Januari tahun yang sama.
  • Kedua-dua pasukan akan berhasrat untuk menjaringkan gol, selepas mereka gagal memecahkan kebuntuan gawang lawan masing-masing dalam perlawanan-perlawanan lalu.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Ivan Toney

Toney telah menjaringkan 13 gol dalam saingan Liga Premier musim ini. Pungutan tertinggi berbanding dengan mana-mana pemain lain dalam perlawanan ini.

Beliau amat menyerlah sepanjang musim ini.

Che Adams

Pemain Scotland itu hanya mempunyai empat gol namun beliau kekal sebagai pemain paling penting dan berpengaruh dalam bilik persalinan The Saints.

Share.
Leave A Reply