Ramalan

Chelsea 2-1 Fulham

Nota Penting

  • Chelsea masih berada dalam turutan prestasi yang buruk dan pada pusingan lalu mereka berharap sungguh dapat menyemarakkan musim mereka apabila mereka melawat Anfield untuk bertemu dengan Liverpool. Perlawanan itu gagal memenuhi keghairahan yang dijanjikan dan berakhir dengan keputusan seri tanpa gol.
  • Fulham agak yakin dan mengagumkan musim ini. Malangnya, mereka tewas kepada gol tunggal di Craven Cottage kepada Spurs pada pusingan lalu.
  • Walaupun tewas dalam dua perlawanan liga terakhir mereka, Fulham berada tiga anak tangga di atas Chelsea dengan jurang dua mata dan juga telah menjaringkan lebih banyak gol daripada pasukan tuan rumah.

Panduan Prestasi

Chelsea – DWLLD

Fulham – LLWWW

Fakta Perlawanan

  • Chelsea belum tewas dalam lima perlawanan terakhir menentang Fulham sehingga perlawanan di Craven Cottage pada awal musim ini apabila mereka ditunduk 2-1.
  • Willian akan kembali ke Stamford Bridge untuk kali kedua sejak berpindah dari Chelsea ke Arsenal dan kini dengan satu lagi kelab dari London iaitu Fulham.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Kai Havertz

Pemain Jerman itu mungkin bukan penyerang pilihan anda kerana kadar jaringan golnya tidaklah memberangsangkan.

Walau bagaimanapun, Havertz adalah sinar harapan tunggal berbanding dengan pemain lain dikelilingnya – sekurang-kurangnya di mata Graham Potter dan Thomas Tuchel.

Aleksandr Mitrovic

Penyerang Serbia akan berhasrat untuk menambah bilangan pungutan golnya apabila beliau merentasi bandar London untuk menentang pesaing terdekat Fulham pada masa ini iaitu Chelsea.

Share.
Leave A Reply