Ramalan

Aston Villa 2-0 Leicester City

Nota Penting

  • Aston Villa meneruskan prestasi yang mengagumkan di bawah kendalian Unai Emery dengan meraih kemenangan tipis ke atas Southampton di Saint Mary’s.
  • Leicester City pula terpaksa berpuas hati dengan keputusan seri dengan Brighton & Hove Albion. Perlawanan itu berakhir dengan keputusan 2-2 di Stadium King Power.

Panduan Prestasi

Aston Villa – WWDWL

Leicester City – DLLLL

Fakta Perlawanan

  • Aston Villa hanya menang dua kali dalam lima perlawanan terakhir dengan Leicester City. Namun mereka berjaya melakar kemenangan pada pertemuan terakhir di laman sendiri menentang Foxes.
  • Baru-baru ini, Leicester City jelas kelihatan bergelut di hadapan gawang lawan. Mereka hanya mampu menjaringkan tiga gol dalam lima perlawanan terakhir mereka.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Ollie Watkins

Penyerang lincah itu masih belum benar-benar menonjolkan keupayaannya musim ini, tetapi dalam perlawanan sebegini, bermungkinan besar kebolehan itu mampu terserlah.

Kelechi Iheanacho

Walaupun Iheanacho memanaskan bangku simpanan untuk sebahagian besar musim ini, prestasi pemain Nigeria itu dalam Piala FA mungkin menggoda Rodgers untuk menurunkannya dalam kesebelasan utama. Mana tahu beliau mungkin menjadi pemangkin kepada kebangkitan semula Leicester City.

Share.
Leave A Reply