Ramalan

Southampton 1-2 Aston Villa

Nota Penting

  • Baru- baru ini, Southampton berjaya menamatkan turutan kekalahan yang panjang dan akhirnya menghadiahkan pengurus baharu mereka, Nathan Jones dengan kemenangan pertamanya ke atas Everton di Goodison Park dengan keputusan 2-1.
  • Aston Villa pula masih meneruskan prestasi cemerlang mereka di bawah pengendali baharu, Unai Emery dengan mengalahkan Leeds United 2-1 di Villa Park.

Panduan Prestasi

Southampton – WLLLL

Aston Villa – WDWLW

Fakta Perlawanan

  • Pada dua pertemuan terakhir antara kedua-dua pasukan di Saint Mary’s, ia berakhir dengan kemenangan tipis 1-0 untuk bagi kedua-dua pasukan.
  • Menjelang perlawanan ini, kedua-dua pasukan telah merekod gabungan kemenangan sebanyak 16 kali dalam 41 pertemuan.

Pemain yang perlu diperhatikan

James Ward-Prowse

Ketua pasukan Saints yang amat dipercayai masih mempamerkan aksi konsisten musim ini untuk mereka. Beliau bagaimanapun memerlukan lebih banyak sokongan serta bantuan daripada rakan sepasukannya untuk memacu pasukan mereka ke bahagian atas carta liga.

Douglas Luiz

Pemain tengah Brazil itu berada pada tahap yang amat memberangsangkan musim ini. Aksi pintasan dan usaha beliau dalam pembentukan corak serangan telah meletakkan pasukannya sebagai pasukan pilihan untuk merangkul tiga mata penuh dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply