Ramalan

Manchester city 3-0 Wolves

Nota Penting

  • Manchester City bangkit daripada kekalahan mengecewakan 2-1 di Old Trafford dan membidas kelebihan 2 gol dari Spurs untuk akhirnya menewaskan Tottenham Hotspur 4-2 di Etihad.
  • Wolves kelihatan lebih teratur dalam bahagian pertahanan mereka sejak perlantikan Julen Lopetegui. Perlawanan terakhir agak menghampakan apabila mereka disingkirkan dari piala FA selepas perlawanan timbang balik dengan Liverpool di Molineux.

Panduan Prestasi

Manchester City – WLWDW

Wolves – WDLWL

Fakta Perlawanan

  • Manchester City amat dominan dalam pertemuan ini dan telah berjaya memungut kemenangan dalam kesemua lima perlawanan terakhir yang melibatkan kedua-dua pasukan ini.
  • Wolves adalah pasukan yang memiliki jumlah gol terendah dalam divisyen ini manakala Erling Haaland mempunyai lebih banyak gol daripada Wolverhampton Wanderers musim ini, pemain Norway itu mempunyai 22 gol dalam Liga Premier sahaja.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland

Pemain Norway itu kembali menonjolkan kebolehannya di depan gawang dan tentunya akan menjaringkan satu atau dua gol dalam perlawanan ini.

Ruben Neves

Pengumpan bola yang menakjubkan dan memiliki ketangkasan serta ketenangan dengan bola. Neves boleh dikatakan pemain terbaik Wolves dan beliau akan memainkan peranan penting sekali lagi dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply