Ramalan

Leicester City 0-2 Brighton and Hove Albion

Nota Penting

  • Leicester City sekali lagi gagal mengambil kesempatan pasukan lawan yang lemah, apabila mereka tewas 2-0 di tangan Nottingham Forest.
  • Brighton pula meneruskan prestasi yang mengagumkan baru-baru ini dengan membenam pasukan Liverpool di bawah kendalian Jurgen Klopp dengan persembahan yang dominan dan ekspresif.

Panduan Prestasi

Brighton and Hove Albion – WWLWL

Leicester City – LLLLW

Fakta Perlawanan

  • Setakat ini, Leicester City telah tewas sejumlah 12 perlawanan. Walaupun ia jelas mereka memiliki kualiti pemain dan jurulatih yang baik, ia masih menghairankan penyokong setia mereka.
  • Pada perlawanan timbang balik sebelum ini, Brighton benar-benar menumpaskan Foxes di Stadium Amex dengan keputusan 5-2. Perlawanan itu menyaksikan wira Piala Dunia, Alexis McAllister berjaya meledak satu sepakan percuma yang menakjubkan.

Pemain yang perlu diperhatikan

Alexis McAllister

Kepulangan pemain tengah Argentina itu ke Stadium Amex amat lancar dan hebat. Beliau merupakan pemain utama dalam perlawanan ini.

Kelechi Iheanacho

Satu situasi yang rumit yang perlu diselesaikan. Brendan Rodgers perlu membuat keputusan sama ada beliau patut menurunkan penyerang Nigeria itu sekali lagi untuk perlawanan ini memandangkan prestasi memberangsangkan beliau dalam Piala FA serta keupayaan teruk Leicester menjaringkan gol dalam masa ini.

Share.
Leave A Reply