Ramalan

Crystal Palace 1-3 Newcastle United

Nota Penting

  • Pada pusingan lalu, Crystal Palace berjaya menyamakan kedudukan mereka dengan Manchester United melalui gol sepakan percuma dari Stephen Olise yang dijaringkan pada masa-masa kecederaan di penghujung separuh masa kedua.
  • Newcastle United pula terpaksa menentang asakan dari Fulham dan berjaya menjaringkan satu gol menghampiri wisel penamat melalui penyerang Sweden mereka, Alexander Isak.

Panduan Prestasi

Crystal Palace – DLLWL

Newcastle United – WDDWW

Fakta Perlawanan

  • Perlawanan ini menjanjikan suatu aksi yang sengit dan ketat. Ini kerana, dalam tiga pertemuan terakhir antara kedua-dua pasukan ini, margin jaringan gol tidak pernah melebihi dua gol.
  • Newcastle United ketika ini pada tahun lepas berada di tangga ke-19, namun hari ini mereka di posisi ke-4 dalam carta liga.

Fakta Perlawanan

  • Margin gol dalam perlawanan ini dalam lima pertemuan terakhir hanya di antara 0-1.
  • Pada perlawanan pertama yang dimainkan awal musim, Eagles berjaya menahan Newcastle United di Selhurst Park dengan keputusan seri tanpa jaringan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Michael Olise

Penyerang muda amat menyerlah dalam pertemuan pada perlawanan minggu lalu menentang Manchester United dan berjaya menjaringkan satu gol yang menakjubkan melalui sepakan percuma dan tentunya gol tersebut akan dicalonkan sebagai gol terbaik musim ini.

Alexander Isak

Penyerang muda Sweden itu pulang kembali dengan penuh semangat. Perlawanan ini menentang Crystal Palace akan memberikannya satu lagi peluang untuknya mempamerkan keupayaanya.

Share.
Leave A Reply