Ramalan

Newcastle United 3-1 Fulham

Nota Penting

  • Newcastle United berjaya meneruskan rentak cemerlang mereka yang jelas dipersembahkan sepanjang musim ini. Mereka berjaya menghentikan kemaraan pendahulu liga, Arsenal dengan memungut keputusan seri tanpa jaringan di Emirates.
  • Fulham pula, melalui penyerang azimat mereka, Aleksandr Mitrovic berjaya mencuri tiga mata penuh menentang Leicester City di laman sendiri.

Panduan Prestasi

Newcastle United – DDWWW

Fulham – WWWLL

Fakta Perlawanan

  • Walaupun Newcastle United tidak mengalami sebarangan kekalahan dalam dua perlawanan terakhir mereka, namun mereka masih gagal menjaringkan sebarang gol dalam kedua-dua perlawanan itu. Ia mungkin menunjukkan kekukuhan barisan pertahanan mereka tetapi ia agak membimbangkan kerana barisan serangan mereka gagal melepasi gawang lawan.
  • Kali terakhir kedua-dua pasukan ini bertemu ialah pada awal musim di mana Newcastle United membenam Fulham di laman sendiri dengan keputusan 4-1.

Pemain yang perlu diperhatikan

Bruno Guimares

Sejak perpindahannya ke Liga Premier Inggeris, pengaruh serta kebolehan bintang Brazil itu amat signifikan di bahagian tengah padang bagi Newcastle United.

Prestasi mantapnya berpotensi menjadi pengubah arus dalam perlawanan ini serta berkemungkinan menjadi azimat dalam mencari gol kemenangan.

Aleksandr Mitrovic

Mitrovic amat penting bagi skuad Fulham pada masa ini. Sebelum ini, beliau hanya ditugaskan sebagai penjaring gol tetapi baru-baru ini beliau telah dapat menyesuaikan corak permainannya dan kini membantu rakan-rakan sepasukannya dalam mencipta peluang jaringan.

Share.
Leave A Reply