Ramalan

Fulham 1-1 Chelsea

Nota Penting

  • Fulham berjaya meraih kemenangan dengan hanya satu gol semasa kunjungan mereka ke Stadium King Power bagi meneruskan rentak cemerlang mereka dan menambah lagi kebimbangan kepada The Foxes.
  • Chelsea sekali lagi mempamerkan pertunjukkan yang hambar terutamanya di hadapan gol dan ditewaskan oleh gol sulung yang dijaringkan oleh Riyad Mahrez pada separuh masa kedua di Stamford Bridge.

Panduan Prestasi

Fulham – WWWLL

Chelsea – LDWLL

Fakta Perlawanan

  • Fulham belum merekodkan sebarang kemenangan dalam lima pertemuan menentang Chelsea di laman sendiri atau di Stamford Bridge.
  • Pungutan 11 gol Liga Premeir Inggeris oleh Aleksandr Mitrovic adalah lebih daripada gabungan rekod gol Pierre Emerick Aubameyang, Kai Havertz dan Mason Mount dalam saingan liga.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Aleksandr Mitrovic

Pemain Serbia itu, masih konsisten dengan prestasi cemerlangnya dan kini telah mencapai pungutan gol dua angka untuk musim ini dan ia masih pertengahan musim. Pasukan Chelsea yang usang itu adalah suatu jemputan yang dialu-alukan pemain itu dan tentunya akan mencuba sedaya upaya untuk membolosi gawang Chelsea.

Carney Chukwuemeka

Penyerang muda itu kelihatan tangkas dan memberangsangkan menentang Manchester City dalam saingan Liga Premier dan Piala FA. Beliau kelihatan seperti pemain terbaik mereka setakat ini dan merupakan harapan utama Chelsea jika ingin memperoleh sebarang keputusan positif di sini.

Share.
Leave A Reply