Ramalan

Southampton 0-1 Nottingham Forest

Nota Penting

  • Sekali lagi, Southampton kelihatan hambar di laman sendiri apabila menentang Fulham. Mereka kalah 2-1. Ini bermaksud jurulatih baru mereka, Nathan Jones masih belum mendapat mata pertama atau merekod kemenangan sebagai pengurus Saints.
  • Nottingham Forest sedar bahawa mereka perlu menyerlahkan sesuatu yang berbeza yang belum dipamerkan sepanjang musim apabila Chelsea melawat. Ini kerana gol separuh masa kedua dari Serge Aurier menafikan Blues tiga mata penuh.

Panduan Prestasi

Southampton – LLLLL

Nottingham Forest – DLWDL

Fakta Perlawanan

  • Kali terakhir kedua-dua pasukan ini bertemu adalah apabila Southampton masih bermain di padang lama mereka – The Dell. Perlawanan itu berakhir dengan kekalahan 1-2 kepada The Saints.
  • Southampton kini telah menggantikan Nottingham Forest sebagai pasukan tercorot liga dan masih belum menang dalam lima perlawanan berturut-turut.

Pemain yang perlu diberi perhatian

James Ward-Prowse

Kapten Saints tidak berdaya melihat kejatuhan drastik kelabnya. The Saints adalah pasukan yang agak dramatik dan jika mereka mahu memulakan suatu corak permainanan yang lebih positif, mereka akan memerlukan kapten mereka mencapai kebolehan maksimanya sekali lagi.

Taiwo Awoniyi

Penyerang Nigeria itu kelihatan telah memperbaiki corak permainan serta etika kerjanya yang menyumbang kepada penampilan konsisten dan tetap dalam kesebelasan utama dalam pasukannya sejak kebelakangan ini. Beliau hanya perlu menambah lebih banyak jaringan gol untuk meneruskan pemulihan penuhnya.

Share.
Leave A Reply