Ramalan

Everton 1-2 Brighton

Nota Penting

  • Everton berjaya mengikat keputusan 1-1 menentang juara bertahan City di Eithad untuk menghentikan rekod kekalahan berturutan. Demarai Gray menyamakan kedudukan selepas gol separuh masa pertama dari Erling Haaland untuk berkongsi satu mata.
  • Brighton dan Hove Albion tumpas 4-2 kepada Arsenal walaupun mencuba sedaya upaya untuk menyamakan kedudukan. Walaupun dengan persembahan berinspirasi dari Kaoru Mitoma, Seagulls telah dibelasah dan ditinggalkan keseorangan pada petang Sabtu yang sejuk di pantai selatan.

Panduan Prestasi

Everton – LDLLD

Brighton – LWLWW

Fakta Perlawanan

  • Lima perlawanan telah dimainkan antara kedua-dua pasukan dengan Everton meraih lima kemenangan dan Brighton tiga kemenangan.
  • Everton belum melakar sebarang kemenangan dalam lima perlawanan, dan lawatan ke Seagulls tidak kelihatan mesra untuk Toffees.

Pemain yang perlu diperhatikan

Demarai Gray

Bekas bintang Leicester City itu kini adalah sumber inspirasi utama untuk Toffees.

Kepantasan serta keupayaannya rembatan yang kuat adalah ancaman utama kepada mana-mana pasukan dalam liga. Beliau berjaya menyamakan kedudukan menentang Manchester City.

Kaorou Mitooma

Pemain muda Jepun itu sekali lagi membuktikan mengapa nilainya amat tinggi dengan mempamerkan aksi cemerlang serta melakar satu gol cantik menentang Arsenal baru-baru ini.

Share.
Leave A Reply