Ramalan

Brentford 1-2 Liverpool

Nota Penting

  • Liverpool berjaya meraih tiga mata penuh walaupun menerusi hasil dua gol sendiri dari pemain pertahanan Leicester, Faes. Mereka ketinggalan apabila Drewsbury-Hall menjaringkan gol pertama perlawanan tetapi mereka tidak menjangka akan mendapat bantuan daripada pemain lawan.
  • Brentford mempamerkan kualiti serta ketenangan untuk pergi ke stadium Olimpik dan merampas tiga mata penuh dan menjaringkan dua gol. Walaupun keputusan hebat itu dicemari oleh kecederaan kepada penyerang bintang Ivan Toney – yang menjaringkan gol pada perlawanan itu.

Panduan Perlawanan

Brentford – WDWDD

Liverpool – WWWWL

Fakta Perlawanan

  • Menjelang perlawanan ini, Brentford mungkin beraksi tanpa penyerang bintang mereka Ivan Toney yang telah menjaringkan 12 kali musim ini.
  • Kedua-dua pasukan ini telah bermain dua kali dalam Liga Premier Inggeris dengan Liverpool menang sekali dan satu lagi berakhir dengan keputusan seri.

Pemain yang perlu diberi perhatian

David Raya

Prestasi penjaga gol Brentford itu amat memberangsangkan musim ini dan beliau perlu meneruskan prestasi itu bagi menghentikan serangan berbisa Liverpool.

Andy Robertson

Bek kiri Liverpool baru-baru ini memecahkan rekod bantuan terbanyak untuk pemain pertahanan dan beliau sedang mencari kembali prestasi terbaiknya selepas bergelut pada awal musim ini.

Share.
Leave A Reply