Ramalan

Manchester City 3-0 Everton

Nota Penting

  • Manchester City membelasah pasukan Leeds United yang gagal mempertahankan benteng mereka di laman sendiri dan memungut 3 mata penting dalam perlumbaan untuk takhta Liga Premier Inggeris.
  • Everton mendapat satu lagi tamparan apabila jaringan gol pada masa tambahan daripada Wolves menghalang mereka untuk memungut sekurang-kurangnya satu mata di laman sendiri kepada Wolves yang dikendalikan oleh Julen Lopetegui.

Panduan Prestasi

Manchester City – WLWWW

Everton – LLLDW

Fakta Perlawanan

  • Manchester City telah memenangi lima pertemuan terakhir yang melibatkan pasukan-pasukan ini, dan Everton hanya menjaringkan dua gol dalam pertemuan ini.
  • Kedua-dua pihak telah bertemu 50 kali dalam liga dengan City menang 23 kali dan Everton meraih 18 kemenangan.

Pemain yang perlu diperhatikan

Erling Haaland

Penyerang berbisa itu nampaknya tidak kelihatan akan berhenti keupayaannya menjaringkan gol dalam masa terdekat, malangnya sekali ini adalah berita buruk bagi Everton. Kini ia agak ‘membosankan’ untuk meramalkan sama ada beliau akan menjaringkan gol sebaliknya persoalan itu patut di tukar kepada ‘berapa banyak gol beliau akan menjaringkan?’.

Beliau telah merekodkan 20 gol di Liga Premier Inggeris dan hanya ketinggalan tiga gol dari pemenang anugerah but emas musim lalu (Kane – 23 gol). Rekod itu agak mengejutkan kerana terdapat 23 perlawanan lagi!

Anthony Gordon

Penyerang muda berusaha gigih dalam memacu pasukan Everton ini maju ke hadapan, tetapi malangnya sekali beiau kurang dibantu oleh rakan sepasukannya di zon-zon kritikal di atas padang. Walau apa pun, beliau boleh menjadi pemangkin jika Toffees ingin memungut kemenangan yang mungkin agak sukar dikecapi.

Share.
Leave A Reply