Ramalan

Brighton 1-2 Arsenal

Nota Penting

  • Brighton kembali beraksi ke Liga Premier Inggeris (EPL) dengan memungut kemenangan 3-1 di Southampton. Gol dari Adam Lallana serta gol sendiri daripada Roman Peraud dan Solly March menyaksikan mereka mengatasi The Saints.
  • Arsenal merekodkan keputusan yang sama tetapi kali ini di laman sendiri menentang jiran London mereka, West Ham. Gabriel Martinelli dan Eddie Nketiah melakar jaringan untuk Gunners untuk memastikan mereka mengakhiri tahun tahun ini di puncak liga.

Panduan Prestasi

Brighton and Hove Albion – WLWWL

Arsenal – WWWWD

Fakta Perlawanan

  • Pertemuan terakhir antara kedua-dua pasukan ini menyaksikan Brighton melakar kemenangan berharga di laman Arsenal pada April 2022.
  • Pasukan-pasukan ini telah bertemu sebanyak 10 kali dalam Liga Premier Inggeris dan Brighton telah memenangi empat kali, manakala Gunners hanya mampu menang tiga kali.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Adam Lallana

Kebolehan hebat pemain tengah itu telah lama dipinggirkan tetapi prestasinya menentang Southampton patut diberi pujian. Kualiti dan kepentingannya kepada Seagulls makin menyerlah.

Bukayo Saka

Pemain muda Inggeris amat penting kepada semua yang positif yang dikaitkan dengan Gunners. Beliau berharap dapat membantu pasukannya dengan jaringan gol atau bantuan dalam aksi membenamkan Seagulls.

Share.
Leave A Reply