Ramalan

Leeds 0-2 Manchester city

Nota Penting

  • Manchester City tidak sabar beraksi menentang Leeds selepas mereka tewas 2-1 kepada Brentford menjelang penangguhan jadual liga akibat kejohanan Piala Dunia.
  • Pengendali Leeds United, Jesse Marsch juga akan menjejak kaki ke perlawanan ini selepas mengalami kekalahan 4-3 di Tottenham Hotspur. Malangnya, perlawanan seterusnya tidak mudah kerana mereka akan mengalu-alukan kedatangan juara bertahan laman mereka.

Panduan Prestasi

Leeds United – LWWLL

Manchester City – LWWLL

Fakta Perlawanan

  • Kedua-dua pasukan akan masuk ke perlawanan ini di belakang kekalahan tipis. Corak permainan kedua pasukan juga sangat serupa. Ia potensi yang menarik melihat bagaimana Leeds menguruskan Manchester City.
  • Leeds telah kalah 50% daripada perlawanan liga mereka musim ini (7).
  • Bekas pemain Leeds, Kalvin Philips akan membuat penampilan pertama kembali ke kelab asalnya sejak perpindahan lumayannya ke Manchester City.

Pemain yang perlu diperhatikan

Kevin De Bruyne

Pemain kebangsaan Belgium itu, mengharungi kempen Piala Dunia yang mengecewakan dan tidak sabar untuk bangkit semula dengan prestasi cemerlang menjelang perlawanan ini.

Rodrigo Moreno

Rodrigo telah mempamerkan semua ciri seorang pemimpin dan jika ada perlawanan untuk beliau muncul sebagai tonggak pasukannya – ini pasti perlawanan itu. Beliau nampak cemerlang pada awal musim namun sejak itu prestasi beliau merosot, tetapi pengaruh beliau masih signifikan untuk Lilies White.

Share.
Leave A Reply