Ramalan

Southampton 1-2 Brighton

Nota Penting

  • Southampton berharap mampu bangkit selepas kekalahan perit dan mengecewakan sebelum tempoh rehat. Mereka tewas 3-1 pada tangan Liverpool sebelum rehat Piala Dunia. Mereka juga akan berusaha untuk meneruskan perjalanan dalam liga tanpa bekas pengurus mereka Ralph Hassenhutl di St. Mary’s.
  • Menjelang perlawanan ini, Brighton berhasrat tinggi untuk memungut tiga mata penuh selepas mengalami kekalahan 2-1 di laman sendiri kepada Aston Villa serta tanpa pemain bintang mereka, Alexis MacAllister, yang kini bercuti selepas menjuarai Piala Dunia dengan Argentina.

Panduan Prestasi

Southampton – LLLDW

Brighton – LWWLD

Fakta Perlawanan

  • Dua perlawanan terakhir antara kedua pasukan ini berakhir dengan keputusan seri dan Pertemuan baru-baru ini mencatatkan keputusan 2-2 di stadium Amex.
  • Dalam 20 pertemuan mereka, Southampton telah menang 9 kali, manakala Brighton telah menang 3 kali dan baki perlawanan mencatatkan 8 keputusan seri.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Leandro Trossard

Pemain sayap dari Belgium itu, tidak dapat menyelamatkan pasukan kebangsaannya dari penyingkiran awal di Piala Dunia. Beliau mempamerkan aksi cemerlang dalam liga setakat ini dan berharap dapat meneruskan prestasi yang diserlahkan itu pada baki musim ini.

Gavin Bazunu

Pengaruh penjaga gol Ireland itu amatlah signifikan dalam mengurangkan jumlah gol yang bolos oleh pasukannya.

Beliau perlu berada pada tahap optimum untuk menghalang barisan serangan Brighton yang berbisa.

Share.
Leave A Reply