Ramalan

Maghribi 1 – 1 Portugal (AET) | Maghribi 5 – 3 Portugal (pen)

Lokasi Perlawanan: Stadium Al Thumama

Maghribi menentang Portugal sudah kelihatan mempunyai potensi untuk menjadi perlawanan paling sengit dan menarik di suku akhir berdasarkan persembahan kedua-dua pasukan dalam pusingan 16. Maghribi adalah pasukan wildcard kejohanan ini dan kini Portugal telah mengubah persepsi ramai daripada menjadi pasukan di luar ramalan kepada menjadi pesaing utama gelaran tersebut.

Penampakan percikan api apabila dua pasukan ini bertemu kerana mereka berdua pastinya akan mempamerkan corak permainan yang amat menghiburkan dengan penekanan pada aspek kepantasan dan intensiti yang tinggi. Sejarah pertemuan mereka memberi rujukan yang kedua pasukan ini berada pada tahap yang sama, ekoran mereka berdua memegang rekod satu kemenangan masing-masing dalam pertemuan mereka yang lepas.

Panduan Prestasi: Maghribi

The Atlas Lions mengejutkan dunia dengan menyingkirkan Sepanyol pada pusingan 16 selepas dilabel sebagai underdog dalam perlawanan itu. Seperti Jepun, mereka berpuas hati dengan strategi yang melihat mereka bertahan dalam kawasan mereka sambil menunggu peluang untuk menerja Sepanyol melalui serangan balas. Namun, La Furia Roja telah belajar daripada pengalaman lepas dan memastikan benteng pertahanan mereka ketat dan berdisiplin.

Mereka masih mencipta peluang-peluang yang lebih baik, suatu bukti kebolehan mereka di hadapan gawang lawan. Keteguhan unit pertahanan mereka juga satu komponen yang patut diketengahkan dengan Romain Saiss mengetuai barisan yang hebat itu.

Panduan Prestasi: Portugal

Portugal adalah salah satu pasukan dengan jumlah pungutan gol tertinggi dalam kejohanan setakat ini. Enam gol yang dijaringkan mereka menentang Switzerland dalam pusingan 16, ditambah lagi enam gol dalam peringkat kumpulan, menyaksikan mereka mendahului kejohanan itu dengan jumlah 12 gol. Daripada 12 gol itu, hanya satu disumbangkan oleh Cristiano Ronaldo.

Statistik ini memberi petanda awal kepada lawan mereka bahawa sesiapa sahaja dalam pasukan itu mampu menjaringkan gol yang dan boleh menentukan keputusan akhir perlawanan itu. Maghribi akan berhati-hati dengan ancaman gol yang melimpah ruah dalam pasukan Portugal, tambahan pula dengan motivasi untuk merangkul kejuaraan dunia pertama mereka.

Bagaimana perlawanan in akan dimainkan?

Pertempuran berdasarkan kekuatan kemahuan untuk meraih slot di peringkat separuh akhir. Maghribi, akan menjunjung harapan rakyat mereka serta sebagai wakil benua Afrika dan akan bertempur untuk untuk satu matlamat iaitu dengan mengalahkan pasukan Portugal. Sebaliknya, Portugal akan sedar bahawa ia lebih sukar untuk meleraikan barisan pertahanan Maghribi tetapi kelihatan akan mendominasi permainan.

Kedua-dua penjaga gol akan kerap diseru untuk mempamerkan aksi mantap dan akhirnya penjaga gawang kedua pasukan itu akan menjadi faktor penentu dalam perlawanan ini. Yassine Bounou dari Maghribi mempunyai kelebihan jika perlawanan berakhir dan menuju ke sepakan penalti, yang kemungkinan besar akan berlaku.

Share.
Leave A Reply