Piala Dunia FIFA 2022 di Qatar sedang kini berlangsung dan kami telah menyaksikan beberapa jaringan gol yang menakjubkan serta perlawanan hebat dipersembahkan setakat ini.

Dari Lionel Messi ke Cristiano Ronaldo, beberapa but terbaik dunia telah membantu menghasilkan detik keemasan, hantaran dan rembatan yang hebat yang telah membenamkan tapak tangan penjaga gawang dalam kejohanan ini.

Sejumlah 99 tembakan (shot) telah menewaskan penjaga gol setakat ini dan berikutnya adalah but-but yang telah mencipta dan menjaringkan gol tersebut.

Lionel Messi

Nike terlepas peluang menandatangani “The Mercurial Argentine”, Messi,  kerana beliau dirampas oleh pesaing terbesar mereka iaitu jenama sukan gergasi Jerman, Adidas.

Kerjasama antara Messi dan Adidas setakat ini telah menghasilkan beberapa koleksi but yang amat menakjubkan. Kali ini, Messi akan memakai Leyenda – edisi khas koleksi X Speedportal.

Leyenda (yang bermaksud Lagenda dalam bahasa Sepanyol), diilhamkan oleh but Messi yang dipakainya pada Piala Dunia pertamanya pada tahun 2006, Tunit +F50.6.

Dua gol dan satu bantuan telah dicatatkan dengan ihsan but tersebut setakat ini, dan ramai penyokong ultra kini menanti lebih banyak lagi detik seperti itu.

Cristiano Ronaldo

“Poster boy” Nike merekodkan satu gol dalam kejohanan setakat ini dan kini menjadi pemain pertama dan satu-satunya individu yang telah menjaringkan gol di lima Piala Dunia yang berbeza.

Ia suatu rekod yang ramai pemain tidak mampu capai dalam kerjaya mereka, dan but yang membantu beliau mencapai kejayaan abadi ini adalah edisi khas Mercurial Air Zoom Superfly 9s.

Itulah adalah Mercurial ke-31 yang dibuat khas untuk Ronaldo sejak dia menandatangani perjanjian sepanjang hayatnya dengan jenama pakaian sukan Amerika. Tetapi pasangan but ini akan tersimpul dalam sejarah kerana ia adalah but yang disarungkannya dalam perjalanannya mencipta detik-detik bersejarah.

Bukayo Saka

Bukayo Saka, seorang duta New Balance, akan memakai but edisi khas yang dicipta oleh jenama pakaian sukan Amerika dan label fesyen Itali, Stone Island sepanjang tempoh England beraksi di Qatar.

Dalam jelajah Stone Island untuk mencari peluang menyusup masuk ke pasaran pakaian sukan  untuk menunjukkan kebolehan mereka, berlaku apabila mereka terserempak dengan peluang melalui dua pemain yang terbaik dan paling berbakat di England, di mana Bukayo Saka adalah salah seorang daripada mereka.

Dua gol dicatatkan apabila but Stone Island X New Balance disarungkan. Detik keemasan dan kejohanan ini mampu menjadi suatu permulaan yang lumayan dari segi pemasaran dan publisiti untuk jenama Itali itu.

Raheem Sterling

Raheem Sterling pula merupakan bintang England yang kedua yang akan memakai but Stone Island X New Balance pada kejohanan itu. Beliau juga menjadi wajah pada acara pelancaran perkongsian antara kedua-dua jenama itu.

Palet warna pada but adalah khaki hijau dan memaparkan gaya serta inspirasi ketenteraan, sepertimana asas pemikiran skuad England menjelang kejohanan itu.

Nama jenama Stone Island dilihat di sepanjang sisi but tersebut dan lencana jenama diletakkan di bahagian belakang but dalam warna oren terang.

Sterling telah menjaringkan satu gol dengan but tersebut. Boleh kami harapkan lebih lagi gol darinya dengan azimat ini?

Olivier Giroud

Penjaring tertinggi bersama Perancis mencipta sejarah memakai but Puma Ultras, sama seperti rakan sepasukannya, Antoine Griezmann.

Olivier Giroud adalah duta Puma untuk sebahagian besar kerjayanya. But itu telah mengubah nasibnya apabila dia memakainya untuk mencapai kemenangan di kejohanan Liga Juara-Juara UEFA dan Liga Europa, kejuaraan Piala Dunia 2018 dan Liga Negara-Negara UEFA 2021.

Beliau kini berpeluang menyerlahkannya sebagai penjaring gol tertinggi untuk skuad kebangsaan Perancis dengan edisi khas, Puma Ultras dalam Piala Dunia FIFA 2022.

Gavi

Pablo Martin Paez Gavira, atau Gavi, adalah seorang pemain bola sepak yang hebat dan telah menggemparkan dunia bola sepak dalam masa kurang dari setahun.

Setelah bermain lebih daripada 50 perlawanan untuk Barcelona sebelum mencecah usia 18 tahun, beliau kini adalah pemain termuda yang paling progresif dalam dunia bola sepak hari ini.

Kini beliau adalah tulang belakang pasukan kebangsaan Sepanyol dan mengambil bahagian dalam Piala Dunia pertamanya. Kebolehan hebat beliau akan bergantung pada but Nike Phantom GT2s, but yang dipakainya sejak dia menjejak kaki ke akademi La Masia, Barcelona.

But itu telah membantunya menjaringkan satu gol dan memungut anugerah “Man of the match” dan dengan bakatnya yang besar, but tersebut pasti akan menghasilkan lebih banyak detik menakjubkan sepanjang kejohanan ini.

Iñaki Williams

Penyerang Ghana kelahiran Sepanyol itu, di mana adiknya bermain bersama Gavi dalam pasukan kebangsaan Sepanyol, menyertai kejohanan antarabangsa pertamanya.

Selepas menukar kewarganegaraan selepas bertahun-tahun menunggu panggilan skuad kebangsaan Sepanyol, dia memeroleh beberapa but Nike Mercurial yang direka khas bagi meraihkan kewarganegaraan barunya, Ghana, negara kelahiran ibu bapanya.

Beliau akan memakai sepasang Nikes yang berbeza pada kejohanan itu; but Nike Air Zoom yang direka khas dan beliau berharap dapat menarik perhatian pasukan kebangsaan baharunya pada kejohanan itu.

Christian Pulisic

Kaptain America bertanggungjawab membawa harapan dan impian ribuan penyokong bola sepak Amerika Syarikat yang berkunjung ke Qatar untuk menyaksikan skuad USMNT mencipta sejarah di pentas global.

But edisi khas Puma Ultra Ultimate akan menyokong usaha beliau, yang direka khas dengan penjenamaan sendirinya dan warna-warna bendera Amerika.

Pelancaran but itu merupakan suatu acara besar pada bulan September yang lepas dan dengan itu, Christian Pulisic berharap dapat menjaringkan seberapa banyak gol untuk membantu Amerika Syarikat meraih kemenangan di kejohanan itu.

Share.
Leave A Reply